Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBıçakçı, Nurcan
dc.contributor.authorBıçakçı, Sercan
dc.contributor.authorÇetin, Murat
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:16Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2587-0262
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.4274/nkmj.galenos.2021.51422
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1123799
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11197
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, afet müdahalesinin önemli faktörleri olan sağlık öğrencilerinin afet tıbbı bilgi düzeylerini ve afet tıbbına yönelik eğitim yaklaşımlarını belirlemeyi amaçlamıştır. Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel tanımlayıcı tasarım çalışması, Türkiye’de Tekirdağ Namık Üniversitesi’ndeki Hemşirelik Bölümü, Acil Yardım ve Afet Yönetimi (AYAY) Bölümü ve Tıp Fakültesi son sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veriler yüz yüze uygulanan anket yoluyla toplanmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan 159 kişiden %49’u (n=78) afet tıbbı eğitimi almıştır. AYAY öğrenci grubunun bilgi düzeyi ortalaması (78,96±10,5) hemşirelik (65,49±12,84) ve tıp (72,33±10,56) öğrenci gruplarına göre daha yüksek bulunmuştur. Bilgi düzeyi yüksek olan öğrencilerin büyük kısmı (n=56, %58,9) afet tatbikatına katılmıştır. Kişisel koruyucu ekipman (KKE) (n=30, %18,8), dekontaminasyon (n=52, %32,7) ve triyaj (n=60, %37,7) konularına ait sorular sırasıyla en düşük oranda doğru yanıtlanan sorular olarak tespit edilmiştir. Afet tıbbı eğitimi almayan öğrenciler (n=82, %92,1) afet tıbbı eğitimi almak istediklerini belirtmiş ve çoğu öğrenci (n=115, %72,3) afet tıbbı derslerinin acil tıp uzmanları tarafından verilmesini tercih etmiştir. Sonuç: Sağlık mesleklerinin temel müfredatında KKE kullanımı, dekontaminasyon prosedürleri ve triyaj gibi konulara özel vurgu yapılan afet tıbbı derslerine yer verilmeli ve öğrenme çıktıları afet tatbikatları ile pekiştirilerek öğrencilerin afet tıbbı konusundaki kişisel bilgi ve yeterlilik algıları desteklenmelidir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.4274/nkmj.galenos.2021.51422
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleGeleceğin Sağlık Profesyonellerinin Afet Tıbbı Bilgi Düzeyi ve Eğitim Yaklaşımlarının Değerlendirmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisien_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage59en_US
dc.identifier.endpage73en_US
dc.institutionauthorBıçakçı, Nurcan
dc.institutionauthorBıçakçı, Nurcan
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1123799en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster