Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalkan Akan, Betül
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:16Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-9552
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21076/vizyoner.904528
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/516767
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11193
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ön lisans okuyan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin kendini ifade etme iletişim becerisine etkisini ortaya koymak olarak belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin duygusal zekâ düzeyleri ve alt boyutları, kendini ifade etme iletişim becerileriyle demografik özellikleri arasında farklılık olup olmadığının araştırılması hedeflenmiştir. Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Hayrabolu Meslek Yüksekokulunda sosyal bilimler alanındaki bölümlerde okuyan 181 öğrencinin katılımıyla ve anket tekniği yoluyla toplanan veriler SPSS 20 paket programında analiz edilerek yorumlanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı faktör ve güvenirlik analizleri, korelasyon ve regresyon analizleri ile Mann-Whitney U testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; ön lisans öğrencilerinin duygusal zekâ düzeylerinin kendini ifade etme iletişim becerisini anlamlı ve pozitif yönde etkilediği; duygusal zekâ ile alt boyutları olan kendi duygularını değerlendirme, duyguların kullanılmasına ilişkin alt boyutları ile öğrencilerin iletişim dersi alma durumları arasında ve kendini ifade etme iletişim becerisi ile cinsiyet, sınıf ve iletişim dersi alma durumu açısından farklılık gösterdiği görülmektedir. Dolayısıyla duygusal zekâsı yüksek bireylerin kendini daha iyi ifade edebilme iletişim becerisine sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.21076/vizyoner.904528
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Zekaen_US
dc.subjectKendini İfade Etmeen_US
dc.subjectÖnlisans Öğrencilerien_US
dc.subjectİletişim Becerilerien_US
dc.titleDuygusal Zekânın Kendini İfade Etme İletişim Becerisine Etkisi: Ön Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSüleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Hayrabolu Meslek Yüksekokulu, Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage454en_US
dc.identifier.endpage472en_US
dc.institutionauthorBalkan Akan, Betül
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid516767en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster