Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAk, Özcan
dc.contributor.authorCan, Ajda Aylin
dc.contributor.authorÖzdemir, Muhittin
dc.date.accessioned2023-04-20T08:06:00Z
dc.date.available2023-04-20T08:06:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.874398
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1117212
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11170
dc.description.abstractBu araştırmada, müzik öğretmenliği bireysel çalgı eğitimi dersi kapsamında gerçekleştirilen klasik gitar eğitiminde, öğrencilerin klasik gitar performansı öz-yeterlik inançları cinsiyet, mezun oldukları lise türü, öğrenim gördükleri üniversite, devam etmekte oldukları sınıf, klasik gitara başlama yaşları ve günlük klasik gitar çalışma süresi değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017- 2018 eğitim-öğretim yılında, Marmara Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Harran Üniversitesi’nin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı lisans programlarında öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf klasik gitar öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 80 klasik gitar öğrencisi katılmıştır. Araştırma, öğrencilerin özyeterlik inanç durumlarının ortaya konması amacıyla tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir araştırmadır. Araştırmada, klasik gitar öğrencilerinin demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile birlikte, klasik gitar performansı öz-yeterlik inanç düzeylerini saptamak için Girgin (2015) tarafından geliştirilen Çalgı Performansı Öz-yeterlik İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, klasik gitar öğrencilerin klasik gitar performansı öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri üniversite, devam etmekte oldukları sınıf, klasik gitara başlama yaşı ve günlük klasik gitar çalışma süresi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde fark olduğu, mezun oldukları lise türü değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.874398
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Öğretmenliğien_US
dc.subjectBireysel Çalgıen_US
dc.subjectKlasik Gitaren_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectÖz-yeterlik.Musical Teachingen_US
dc.subjectIndividual Instrumenten_US
dc.subjectClassical Guitaren_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.titleMÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇALGI PERFORMANSI ÖZYETERLİK İNANÇLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ (KLASİK GİTAR ÖRNEĞİ)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.departmentRektörlüğe Bağlı Bölümler, Devlet Konservatuvarı, Türk Müziği Devlet Konservatuvarıen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage72en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Muhittin
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1117212en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster