Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Nuray
dc.contributor.authorÖzdemir Aydın, Gülsün
dc.contributor.authorKaya, Hatice
dc.contributor.authorYılmaz, Arzu
dc.contributor.authorAksel, Gayenur
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:52Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-7892
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33715/inonusaglik.539687
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU5UVTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10698
dc.description.abstractBu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin iyimser yaşam yönelimleri ile sağlık sorunları ve akademik başarı durumları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapıldı. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, bir Hemşirelik Fakültesi’nde 20142015 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 1072 öğrenci, örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş 282 öğrenci oluşturdu. Araştırmaya başlamadan önce kurumdan yazılı izin, etik kurul onayı ve öğrencilerden sözlü bilgilendirilmiş olur alındı. Veriler, Öğrenci Bilgi Formu, Yaşam Yönelim Testi (YYT) ve Genel Sağlık Anketi 12 (GSA-12) aracılığı ile toplandı. Elde edilen veriler, bilgisayarda uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalamasının 19.83±1.57, %80.9’unun kız, %75.5’inin çekirdek ailede yaşadığı, %42.6’sının 2 kardeşe sahip olduğu, %72.7’sinin gelirinin giderini karşıladığı, %88.3’ünün herhangi bir kronik hastalığının olmadığı, %8.9’unun sigara, %7.1’inin alkol kullandığı görüldü. Akademik başarı puan ortalamalarının (AGNO) 2.58±0.45, YYT puan ortalamasının 15.08±3.42, GSA-12 puan ortalamasının 3.40±2.28 olduğu saptandı. Genel Sağlık Anketi’nden aldıkları puana göre ruhsal hastalık belirtileri yönünden %25.2’sinin düşük, %24.8’nin orta, %50’sinin yüksek düzeyde risk taşıdığı saptandı. YYT, GSA-12 ve AGNO puan ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlendi (p?0.05). Öğrencilerin orta düzeyde iyimser yaşam yönelimine sahip olduğu, genel sağlık anketine göre çoğunluğun orta ve yüksek risk taşıdığı, ancak bunların akademik başarı ile ilişkisi olmadığı görüldü. Bu sonuçlar doğrultusunda öğrencilerin müfredat programına iyimser tutumu geliştirme eğitiminin eklenmesi önerilebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the relationship between the optimistic life orientations, health problems, and academic success situations of the nursing students. The population of the research, which was carried out in the descriptive and relational type, was consisted of 1072 students who studied in a Nursing Faculty in 2014-2015 academic year and 282 students who were determined by using stratified sampling method. Written consent, ethics committee approval and verbal informed consent were obtained from the institution before starting the study. Data were collected through Student Information Form, Life Orientation Test (LOT) and General Health Questionnaire 12 (GHQ-12). The data obtained were analyzed on the computer using appropriate statistical methods. The mean age of the students was 19.83 ± 1.57%, 80.9% of them were woman, 75.5% of them lived in the nuclear family, 42.6% of them had 2 siblings, 72.7% of them covered the income, 88.3% of them did not have any chronic disease, 8.9% cigarette smoking, 7.1% used alcohol. The mean scores of academic success situations (ASS) were 2.58 ± 0.45, mean score of 15.08 ± 3.42 and mean score of GSA-12 was 3.40 ± 2.28. According to the scores obtained from the General Health Questionnaire, 25.2% of the patients had low risk, 24.8% had moderate and 50% had a high level of risk. It was found that there was no significant relation between LOT, GHQ-12 and ASS score averages (p>0.05). It was observed that students had moderate optimistic life orientation and most of them had risk for illness symptoms, but they were not associated with academic success. According to these results; it may be advisable to develop an optimistic attitude to the curriculumen_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.33715/inonusaglik.539687
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTemel Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin İyimser Yaşam Yönelimi İle Sağlık Sorunları ve Akademik Başarı Durumları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Life Orientation and Health Problems and Academic Success Situations of Nursing Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİnönü üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisien_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage28en_US
dc.identifier.endpage38en_US
dc.institutionauthorÖzdemir Aydın, Gülsün
dc.identifier.trdizinidTXpNeU5UVTRPQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster