Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Nuray
dc.contributor.authorKaya, Hatice
dc.contributor.authorÖzsaban, Aysel
dc.contributor.authorÖzdemir Aydın, Gülsün
dc.contributor.authorÖzçelik, Kübra
dc.contributor.authorGüneş, Eda
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:50Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2147-4923
dc.identifier.issn2147-8686
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26650/FNJN404701
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJeE5USXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10692
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin empati ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyibelirlemek amacı ile planlandı.Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini bir Hemşirelik Fakültesi’nde2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 1294 öğrenci; örneklemini ise; tabakalı rastgeleörnekleme yöntemi ile belirlenen 290 hemşirelik öğrencisi oluşturdu. Veriler, “Yapılandırılmış SoruFormu”, “Empatik Beceri Ölçeği B-Formu” ve “Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu” kullanılaraktoplandı. Araştırmanın yürütüleceği fakülteden yazılı izin ve Etik Kurul’dan etik onay sağlandı. Veri analizi,SPSS 21.00 programında, tanımlayıcı ve önemlilik analizi kullanılarak yapıldı.Bulgular: Öğrencilerin %84.1’i kız, yaş ortalaması 20.28±1.47 yıldır. Empatik Beceri Ölçeği B-Formu puanortalaması 143.86±23.93; Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu alt boyutları puan ortalamalarıise tükenmede 15.11±4,69, duyarsızlaşmada 9.34±3.62, yetkinlikte ise 12.78±2.67 olduğu saptandı.Öğrencilerin Empatik Beceri Ölçeği puanı ile Maslach Tükenmişlik Envanteri Duyarsızlaşma alt boyutupuanları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde negatif bir ilişki bulunmaktadır (p<0.05).Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin tükenmişlik ve empati becerilerinin orta düzeyde olduğu ve bazı sosyodemografiközelliklerin empati ve tükenmişlik düzeylerini etkilediği belirlendi.en_US
dc.description.abstractAim: This research was designed to determine the relationship between empathy and burnout levels of nursing students. Method: The population of this descriptive and cross-sectional research consisted of 1294 students studying at a Nursing Faculty in the 2016-2017 academic year and the sampling consisted of 290 nursing students who were selected by the stratified random sampling method. Data were collected using the “Structured Question Form”, the “Empathic Skill Scale B-Form” and the “Maslach Burnout Inventory-Student Form”. Written permission and ethical approval were obtained from the faculty where the research would be conducted. Data analysis was performed using the descriptive and significance analysis in the SPSS 21.00 program. Results: 84.1% of the students were female, and the average age was 20.28±1.47. It was determined that the mean score of the Empathic Skill Scale B-Form was 143.86±23.93, and that the mean scores of the sub-dimensions of the Maslach Burnout Inventory-Student Form were 15.11±4,69 in burnout, 9.34±3.62 in depersonalization, and 12.78±2.67 in competency. There is a statistically significant relationship between the Empathic Skill Scale score of nursing students and the Depersonalization sub-dimension score of the Maslach Burnout Inventory (p<0.05). Conclusion: It was determined that the burnout and empathy skills of nursing students were at a moderate level and that some socio-demographic characteristics affected their empathy and burnout levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.26650/FNJN404701
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship between Empathy and Burnout Levels of Nursing Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofFlorence Nightingale Hemşirelik Dergisien_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.institutionauthorÖzdemir Aydın, Gülsün
dc.identifier.trdizinidTXpJeE5USXlNZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster