Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErol, İsmail
dc.contributor.authorÇetin, Münevver
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:12Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.issn2667-5609
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.43336
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJd056azBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10454
dc.description.abstractTürk eğitim politikalarının oluşturulmasında milletvekillerinin geniş yetkileri olduğu bilinmektedir.Dünyada meydana gelen küreselleşme süreci ile beraber çağdaş düşünce sistemlerine ve teknolojikgelişmelere uygun uzun soluklu eğitim politikalarının belirlenebilmesi ve toplumun bu yöndeki ihtiyaçlarınınkarşılanabilmesi seçilmiş milletvekilleri için önem arz etmektedir. Bu durum tüm siyasi partilerintüzüklerinde ve programlarında eğitim, öğretim ve yönetim politikalarına yer vermesine gerekçe olmuştur.Bu araştırmanın amacı; milletvekillerinin Türk eğitim politikalarına yönelik algılarını ortaya koymaktır. Buamaç doğrultusunda uluslararası sınav sonuçlarının Türk eğitim politikalarına ne şekilde yansıdığı;Türkiye’de öğretmenlerin yetiştirilmesi ve istihdamı ile ilgili geliştirilen politikalar; yöneticilerin istihdamsüreçleri, milli hedeflere ulaşma noktasında Türk eğitim müfredatının kültürel ve ahlaki değerleri yansıtmasıile ilgili sorulara yanıtlar aranmıştır. Nitel araştırmalardaki fenomenoloji deseni ile gerçekleştirilenaraştırmaya; maksimum çeşitleme örneklemesi ile 5 milletvekili katılmıştır. Verileri toplamadaaraştırmacının geliştirdiği yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularındauluslararası sınavlar ile ilgili olarak eğitim politikalarının iyileştirilmesi, koşullu kabul ve uluslararasısınavların önemine; öğretmen yetiştirme politikaları ile ilgili olarak niteliksel sorunlar, formasyon, ideolojikve teorik yönelimlere; öğretmenlerin istihdamı ile ilgili olarak akademik başarının azalması, arz talepdengesinin gözetilmesi ve kültürel aidiyet hissetmemeye; yöneticilerin istihdam süreçleri ile ilgili olarakliyakatin önemi, lisansüstü eğitim gereksinimi ve sendikal olumsuzluklara; müfredatın değerlere yansımasıile ilgili olarak da müfredatın yetersizliği, uygulama eksiklikleri ve kültürel erozyona değinilmiştir.en_US
dc.description.abstractRepresentatives have broad authority in the establishment of Turkish education policies. With the globalization in the world, it is important for elected representatives to be able to determine long-term education policies appropriate to modern philosophies and technology besides meeting with the needs of the society in this direction. For this reason, education, training and management policies are included in the codes and programs of political parties. The aim of this research is to reveal the opinions of the representatives about Turkish education policies. Answers were sought for the questions reflecting cultural and moral values of Turkish education curriculum about the reflection of international exam results on Turkish education policies; training of teachers in Turkey; policy making regarding employment and qualifications; employment of school administrators. Maximum variation sampling method was employed for choosing study group. Five representatives participated in the research which is designed in phenomenology. Semi-structured interview form developed by the researcher was used to collect the data. The findings of the research are related to international exams: the improvement of educational policies, conditional acceptance and the importance of international exams; regarding teacher training policies: qualitative problems, formation, ideological and theoretical orientations; employment of teachers: decrease in academic success, balance of supply and demand and not to feel cultural belonging; employment processes of managers: the importance of merit, the need for postgraduate education and trade union negativities; reflection of the curriculum on the values: insufficiency of the curriculum, application deficiencies and cultural erosion.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.43336
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTBMM Milletvekillerinin Türk Eğitim Politikalarına Yönelik Algılarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of TBMM Representatives' Perceptions of Turkish Education Policiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1829en_US
dc.identifier.endpage1856en_US
dc.institutionauthorErol, İsmail
dc.identifier.trdizinidTkRJd056azBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster