Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeveci, Meral
dc.contributor.authorKoç, Seda
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJek1qSXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10445
dc.description.abstractBu çalışmada öğrenme güçlüğü konusunda 2015-2019 yılları arasındayayınlanan uluslararası ve ulusal makalelerin karşılaştırmalı olarakincelenmesi hedeflenmiştir. Buna göre WOS ve TR Dizin veri tabanında yeralan toplamda 1259 (1205 WOS/54 TRDizin) makale araştırmacılarcabelirlenmiş olan ölçütler çerçevesinde incelenmiştir. Bir durum çalışmasıörneği olan bu çalışmada verilerin analizinde içerik analizi tekniğindenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, British Journal of LearningDisabilities, Tizard Learning Disability Review ve Advances in MentalHealth and Intellectual Disabilities dergilerinin WOS veri tabanında; AnkaraÜniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Turkish Studies,İlköğretim Online dergilerinin ise TR Dizin veri tabanında öğrenme güçlüğüile ilgili en fazla makalenin yayınlandığı dergiler olduğu sonucunaulaşılmıştır. WOS veri tabanında en fazla makalenin yayınlandığı yıl 2015iken, TR Dizin veri tabanında en fazla yayının 2017 yılına ait olduğugörülmüştür. İngiltere, ABD ve Avusturalya’nın WOS veri tabanında enfazla yayına sahip ülke olduğu; Türkiye’nin ise 131 ülke içerisinden 12.sırada olduğu belirlenmiştir. Çalışmada makalelerin metodolojik özellikleriaçısından benzer özellikler gösterdiği; makalelerde nicel yöntem ve taramamodelinin çoğunlukla tercih edildiği görülmüştür. Bununla birliktemakalelerin içerik unsurları açısından belirgin farklılıklar olduğu tespitedilmiş; buna göre öğrenme güçlüklerinin TR Dizin veri tabanında yer alanmakalelerde genel olarak (%63) ele alınmış iken WOS veri tabanında yeralan makalelerin büyük bir bölümünde (%72) disleksi, diskalkuli vedisgrafinin ayrı ayrı ele alınmıştır. Söz konusu öğrenme güçlükleri arasındaen fazla çalışmanın ise disleksi ile ilgili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine comparatively international and national articles on learning difficulties between 2015-2019. Accordingly, a total of 1259 (1205/54) articles in the WOS and TR Dizin database were examined within the framework of the criteria determined by the researchers. In this study, which is an example of a case study, content analysis technique was used in the analysis of data. According to the findings obtained, British Journal of Learning Disabilities, Tızard Learning Disability Review and Advances in Mental Health and Intellectual Disabilities had the highest number of articles on learning disability in the WOS database British while Ankara University Faculty of Educational Sciences Journal of Special Education, Turkish Studies and Elementary Education Online journals had the highest number of articles on learning disability in the TR Dizin database. It was observed that the year in which the most articles were published in the WOS database was 2015 and the highest number of articles belonged to 2017 in the TR Dizin database. It was determined that England, USA and Australia were the countries with the highest number of publications in the WOS database; and Turkey was the 12th out of 131 countries. In the study, it was determined that the articles in the databases had similar characteristics in terms of methodological features and the quantitative method and screening model were mostly used in them. However, it was determined that there are significant differences in terms of content elements of the articles; accordingly, it was concluded that learning difficulties were generally examined in the articles in the TR Dizin database (63%), while dyslexia, dyscalculia and dysgraphia were dealt with separately in most of the articles (72%) in the WOS database. It was determined that the most studies among these learning difficulties were related to dyslexia.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenme Güçlüğü Konusunda Yayınlanmış Makalelerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, WOS ve TR Dizin Örneğien_US
dc.title.alternativeA Comparative Analysis of Articles Published on Learning Difficulties, WOS and TR Dizin Exampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage4088en_US
dc.identifier.endpage4120en_US
dc.institutionauthorDeveci, Meral
dc.institutionauthorKoç, Seda
dc.identifier.trdizinidTkRJek1qSXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster