Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüleç, Havise
dc.contributor.authorÖzbek Ayaz, Ceylan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.available2022-05-11T14:47:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpVek56RXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10443
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının benlik saygıları ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediklerini belirlemektir. Çalışma grubu 420 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veriler "Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği", "Arıcak (1999) Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği" ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Fen bilgisi eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin benlik saygılarının İngiliz dili eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilere nazaran daha yüksek olduğu; cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü, yükseköğretimi tercih sırası ve ailede öğretmen olup olmama durumu değişkenlerinin benlik saygısı üzerinde anlamlı fark yaratmadığı belirlenmiştir. Adayların mesleki benlik saygısı düzeylerinin anabilim dalı, yaş, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü ve ailede öğretmen olup olmama değişkenlerinden etkilenmediği; ancak cinsiyet ve yükseköğretimdeki tercih sırası değişkenlerine göre anlamlı değişim gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe goal of this study is to examine whether self esteem and professional self esteem of teacher candidates vary according to several variables. The study data was collected with "Rosenberg Self Esteem Scale", "Arıcak (1999) Professional Self Esteem Scale" and Personal Data Form. Study findings show that self esteem of science students is higher than English literature students and self esteem is not related to gender, age, grade, type of graduted high school, higher education preference order and presence of a teacher in the family. Findings also showed that professional self esteem of teacher candidates is not related to school department, age, grade, type of graduated high school and presence of a teacher in the family; however there is a significant relationship between professional self esteem and gender and higher education preference order.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Benlik Saygıları ve Mesleki Benlik Saygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeStudy of Self Esteem and Professional Self Esteem of Teacher Candidates in terms of Several Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage556en_US
dc.identifier.endpage579en_US
dc.institutionauthorÖzbek Ayaz, Ceylan
dc.identifier.trdizinidTWpVek56RXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster