Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltuğ, Nevin
dc.contributor.authorÖzhan, Şeniz
dc.contributor.authorMeco, Suad
dc.date.accessioned2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.available2022-05-11T14:46:55Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17130/ijmeb.700849
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjMk5ESTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10395
dc.description.abstractYeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevreselyönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmakve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. Bu araştırmada, beş faktör kişilik boyutlarındandışadönüklük ile yeşil reklama yönelik tutumların yeşil ürün satın alma niyetine etkisininincelenmesi amaçlanmıştır. Trakya Üniversitesi öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyletoplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, dışadönüklüğün yeşil reklama yönelik bilişsel-duyuşsal tepkileri ve tüketicilerin şirketlere veürünlere tepkilerini etkilediği tespit edilmiştir. Tüketicilerin şirketlere ve ürünlere tepkilerininde yeşil satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of green advertising is to inform consumers about the environmental aspects of a company’s products and services, to create awareness for environmentally friendly brands and businesses, and to stimulate demand for green products. The aim of this study was to investigate the effects of extraversion and attitudes towards green advertising on the green products purchase intention. Data collected by face to face questionnaire method from Trakya University students were tested with structural equation modeling. As a result of the analysis, it has been determined that the extroversion influences the cognitive-affective responses towards green advertising and the consumer’s response to companies and products. Consumers’ responses to companies and products have also been influential on green purchase intention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.700849
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDışa Dönüklük ve Yeşil Reklama Yönelik Tutumların Yeşil Satın Alma Niyetine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Influence Of Extraversion and Attitudes Toward Green Advertising on the Green Purchase Intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage198en_US
dc.institutionauthorÖzhan, Şeniz
dc.identifier.trdizinidTXpjMk5ESTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster