Bölüm "Fakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 101, listelenen: 81-100
-
The role of participation banks in inclusion of immigrant entrepreneurs in the game
(IGI Global, 2020)The cultural context of entrepreneurs is related to business type or funding choices. Conversely, economic systems shape the context of entrepreneurship by proving not only resources but also cultural accounts. From this ... -
Sağlık Sektöründe İş Yeri Şiddetinin Çalışanlara ve İş Yaşamlarına Etkilerinin Analitik Araştırması: Ölçeğin Türkçe Uyarlaması İle
(2022)Amaç: Şiddet, tüm zamanların ve tüm ulusların en önemli sorunlarındanbiridir. Özellikle iş yeri şiddeti, son zamanlarda gündemdendüşmeyen bir konudur. Bu araştırma, sağlık sektöründe maruzkalınan iş yeri şiddeti türlerini, ... -
A SCALE DEVELOPMENT STUDY FOR PREFERENCES OF LOCAL FAST-FOOD RESTAURANT
(2022)This research aims to develop an attitude scale towards preferences of Local Fast- Food (LFF) restaurants. 705 valid questionnaires were used randomly divided into two. At first, Parallel Analysis test and Explanatory ... -
Seafood security and sustainability through sustainable development: A review of Turkish seafood market
(IGI Global, 2020)The world has understood that hunger is one of the most dangerous problems for the future. Accordingly, food security and sustainability are both important issues through sustainable development. This chapter highlights ... -
SEGMENTATION OF FEMALE APPAREL MARKET THROUGH CONSUMER DECISION-MAKING STYLES
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016)The market of women apparel is in a quite growing trend todays. So this big market has a great competition and businesses try to catch customer and get customer loyalty. But businesses should know how women make buying ... -
Sürdürülebilir Kalkınma Kapsamında Türkiye’nin Deniz ve Deniz Ürünleri Profili
(2020)Günümüzde, dünya liderleri, ekonomik ve politik kararlarını sürdürülebilir kalkınma hedeflerine dayanarakuygulamaya koymaktadırlar. Ülkeler ekonomik büyüme ve kalkınma süreçlerini devam ettirirken, doğaya veçevreye daha ... -
Testing weather effect anomalies: Time varying evidence from selected stock markets
(International Economic Society, 2015)Weather effect is a financial research field demonstrating that changes in weather conditions have an effect on asset yields. Moreover, Weather effect is one of the leading anomalies in behavioral finance and it has been ... -
Threshold effects of economic growth on water stress in the Eurozone
(Springer, 2020)This paper empirically examines the environmental Kuznets curve (EKC) hypothesis using a country’s water stress as an indicator of the pressure on renewable water resources. The sample consists of 9 European countries by ... -
Time varying causality between stock market and exchange rate: evidence from Turkey, Japan and England
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2016)In this study, the relationship between exchange rates and stock market indices in Turkey, Japan and England was analysed by using the time varying causality test. First, by the Kapetanios unit root test that allows ... -
Time-varying convergences of environmental footprint levels between European countries
(MDPI AG, 2021)This study proposes the time-varying nonlinear panel unit root test to investigate the convergence of ecological foot prints between the EU and candidate countries. Sixteen European countries (such as Albania, Austria, ... -
Tms/Tfrs uygulamalarının oran analizine muhtemel etkileri
(2015)Küreselleşme ile birlikte uluslararası düzeyde işletme karşılaştırmaları ve işletme değerlemesi önemli bir konu haline gelmiştir. Fakat ülkelerin farklı muhasebe sistemlerine sahip olmaları işletmelerin karşılaştırılmalarında ... -
Toksik Liderliğin Bir Çıktısı Olarak Örgütsel Bağlılık
(2020)Araştırmada banka çalışanlarının örgütsel bağlılığına, toksik liderliğin ve demografik değişkenlerinetkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde; bir kamu bankasında örgütsel bağlılıkseviyesi, yöneticilerin ... -
Toxic leadership
(Taylor and Francis, 2022)Toxic leadership, a dark side of leadership, has recently been attracting more research interest in organizations. It is essential to study this aspect of leadership because, with the benefit of hindsight, organizations ... -
Tüketici Etnosentrizmi, Kozmopolitlik, Satın Alma Tarzı, İlgilenim ve Algılanan Riskin Yerli Giyim Ürünü Satın Alma Niyetine Etkisi
(2017)Küreselleşme yalnızca giyim endüstrisinin büyümesine aracılık etmemiştir. Aynı zamanda bireylere farklı kültürlerle etkileşime girme imkânı sağlamış ve tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında değişimlere sebep olmuştur. ... -
TÜKETİCİLERE YÖNELİK ETİK DIŞI FİYATLAMA UYGULAMALARI
(2022)İşletmelerin adil satış fiyatlarıyla satışlarını artırarak karlılığa ulaşması istenen ve beklenen bir durumdur. Aksi durumda haksız ve yanıltıcı birtakım yöntemlerle etik dışı fiyat uygulamaları tüketicilere zarar vermektedir. ... -
Türk Ticaret Kanunu Hükümleri Kapsamında İşletme Adı ve İşletme Adının Korunması
(2014)[No Abstract Available] -
The usability of university websites - A study on European University of Lefke
(Inderscience Publishers, 2012)An institution's website is a gateway to its information, products and services. As such, it should be a reflection of the needs of the stakeholders it serves. The usability is an extremely important aspect of individual ... -
What color is the green entrepreneurship in Turkey?
(Emerald Group Publishing Ltd, 2016)Purpose - The dynamics of an emerging green entrepreneurship can be different in the emerging markets because the nature of the society and relations of business are different. As a result of these differences, green ... -
Y Kuşağı Çalışanlarında Örgütsel Sinizm: Görgül Bir Çalışma
(2020)Örgütsel sinizm; işgörenlerin çalıştıkları örgütlerine yönelik olumsuz davranış ve tutumları olarakifade edilmektedir. Y kuşağıysa doğdukları tarihler arasında net bir uzlaşma olmamasına rağmen1981-2000 seneleri arasında ... -
YENİ TEKNOLOJİLERİN YÖNETİCİ ROLLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİ SAPTAMA ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2014)İnsanlar tarafından üretilen bilgi her 4000 yılda bir ikiye katlanırken günümüzde bilginin ikiye katlanma oranı 50 yıla düşmüştür. Bu bilgi birikimindeki artış beraberinde yeni buluşları ve teknolojiyi ivmeleyerek artan ...