Geyik, Ertuğrul ÜstünKarakoç Başar, Hatice2025-04-062025-04-062025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1CqfcNC9DL_j7WJkwW1YlKUAEGyI4miuxG7zcwzlMZMvozhttps://hdl.handle.net/20.500.11776/15549Hızla değişen ve gelişen günümüz koşulları, farklı alanlarda göründüğü gibi sağlık alanında da etkisini hızla göstermiş ve sağlık sunumunun kaliteli ve yüksek düzeyde, etkili, verimli bir nitelikte verilebilmesi, hizmet alanların beklentilerinin karşılanabilmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu ihtiyaçların karşılanabilmesi için sağlık personellerinin özerkliklerinin çoğaltılması, kendi uzmanlık alanlarında kararlarını kendilerinin alabilmesinin sağlanması kısaca güçlendirilmesi gerekmektedir. Örgütsel amaçlar ile ilgili bilgilerin çalışanlarla paylaşıldığı yaptıkları işler ile ilgili yetkinliklerinin artırıldığı, risk alıp karar vermeleri konusunda çalışanların desteklendiği ve ihtisaslarına destek olacak kaynakların kullanılmasının desteklendiği bir süreç olan güçlendirme anlayışı son zamanlarda yaratıcılık, yenilik ve esneklik ihtiyacıyla, kuruluşların işleyişine nasıl empoze edileceği sorunuyla karşılaşan kurum ve idarecilerin, bu sorunları çözümlemelerinde kullandıkları bir yöntemdir. Bu sebeple, yoğun rekabet koşullarında bilinçli hizmet alanların ihtiyaçlarının karşılanabilmesi ve sunulan fırsatların kullanılabilmesi, çalışanların karar verme iradesini kullanabilmesine olanak sağlayan personel güçlendirme kavramıyla mümkün olabilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı da; Sağlık sektöründİe İpersonel güçlendirme kavramını incelemek ve sağlık alanında yapılabilecek faydalı yenilikler için farklı bakış açıları getirmekti. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada istatistiksel analiz aşamaları incelenmiş olup, Örgütsel Güçlendirme Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve ölçek skorlarının belirli sosyo demografik özelliklere göre kıyaslanmasına yönelik istatistiksel uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Mevcut yazar güçlendirmenin makro-çevresel kolaylaştırılmasıyla kavramsal olarak bağlantılı olan önerdiği, dinamik yapısal çerçeve, işyeri kararlarının kontrolü, bilgi paylaşımında akışkanlık gibi üç örgütsel faktör önermiştir. Bunlar ışığında analizler gerçekleştirilmiştir.The rapidly changing and developing conditions of contemporary life have shown their impact in management as well as health care. The need to provide quality and high level health care effectively and efficiently and to meet the expectations of service recipients has become a necessity. In order to meet these needs, the autonomy of healthcare personnel must be increased and their ability to make autonomous decisions in their own fields of expertise must be strengthened. Empowerment is a process where information about organizational goals are shared with employees, their competencies regarding their work are increased, employees are supported in taking risks and decision-making, and the use of resources that will support their specializations is supported, is an institution that has recently encountered the need for creativity, innovation and flexibility and the problem of how to impose it on the functioning of organizations. It is a method used by managers to solve these problems. For this reason, in intense competition conditions, meeting the needs of conscious service recipients and using the opportunities offered is possible with the concept of personnel empowerment, which allows employees to use their decision-making will. This study aimed to analyze personnel empowerment in the health care sector and to check the different perspectives for useful innovations that can be applied to the health care. For this purpose, the Organizational Empowerment Scale by Mathews at all (2003) is used for the survey and statistical analyses were carried. The previous results of Organizational Empowerment Scale and our results for Tekirdağ are compared with respect to certain socio-demographic characteristics and the findings are listedtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessSağlık YönetimiHealthcare ManagementSağlık sektöründe personel güçlendirme: Tekirdağ bir kamu kurumu örneğiPersonnel empowerment in the health sector: An example of a public institution in TekirdağMaster Thesis1118923808