Özen, Neriman Nüzket2024-10-292024-10-2920232147-088Xhttps://doi.org/10.20304/humanitas.1308223https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1202291https://hdl.handle.net/20.500.11776/12833Batıda Alman gençlik ve çocuk edebiyatında büyük öneme sahip olan Grimm masalları yüzyıllardan bu yana popülerliklerini korumaktadırlar. Ama aynı zamanda geçmişten günümüze doğru içinde bulundukları her yüzyılda değişime uğramış ve evrilmişlerdir. Özellikle postmodern düşüncenin edebiyat üzerindeki etkisi ile masallar da yapısöküme uğratılmaya, ters yüz edilmeye ve karşı masallar şeklinde yeniden yazılmaya başlanmışlardır. Metinlerarasılığın izlerini taşıyan bu karşı masallar klasik masalların motif ve figürlerini ters yüz ederek onlara yeni anlamlar yüklemekte ve kimi zaman da tabu sayılan konuları ele almaktadırlar. Bu çalışmanın amacı Alman gençlik edebiyatı yazarı Hanika’nın aile içi cinsel taciz ve istismar konusunu ele aldığı ve klasik Kırmızı Başlıklı Kız masalına bir karşı masal biçiminde yazdığı bol ödüllü Kırmızı Başlıklı Kız Ağlıyor adlı romanında yer alan motif ve figürleri postmodern öğeler ve metinlerarasılık bağlamında incelemek ve hangi motiflerin ters yüz edildiğini görünür kılmaktır.tr10.20304/humanitas.1308223info:eu-repo/semantics/openAccessPostmodernizmMetinlerarasılıkCinsel İstismarAlman Gençlik EdebiyatıKarşı MasalPostmodern Bir Karşı Masal “Kırmızı Başlıklı Kız Ağlıyor” Adlı Gençlik Romanında Cinsel İstismarArticle11223273451202291