Niyaz, Özge CanDemirbaş, Nevin2018-07-182018-07-182018https://hdl.handle.net/20.500.11776/2770Bu çalışmanın amacı Çanakkale’deki yaş meyve ve sebze tüketicilerinin, yaş meyve ve sebzelerdeki gıda güvenliği algılarının ölçülmesidir. Oransal Örnekleme Formülü ile belirlenen 166 tüketici ile yüz yüze anketler yapılmıştır. Tüketicilerin algılarının ölçülmesi için 5’li Likert Ölçekli yargılardan, algı boyutlarının ölçülmesi için ise Çok Boyutlu Ölçekleme Analizinden yararlanılmıştır. Anket sonuçlarına göre tüketicilerin yarısı kadındır. Tüketicilerin yaklaşık yarısı 11 yıldan fazla eğitim almıştır. Taze meyve ve sebze tüketicilerinin % 89.2'si aylık 250 Euro veya daha az ve % 69'u ise taze meyve ve sebzelerde 50 Euro veya daha az harcama yapmaktadır. Çalışma sonuçlarına göre; tüketiciler yaş meyve ve sebzelerin hormon, pestisit, gübre kalıntısı içerdiğini ve Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar kullanıldığını düşünmektedir.The objective of this study was to determine the perceptions regarding food safety of the fresh fruits and vegetables consumers in Canakkale. Face to face interviews were carried out with 166 consumers who were determined via Proportional Sampling Method. A Five-Point Likert Scale was used to define the perceptions consumer and Multidimensional Scaling Analysis was used for determining the perception dimensions. Survey results show that half of all the consumers were women. About half of consumers have more than 11 years of education. About 89.2 % of fresh fruits and vegetable consumers have monthly food expenses of 250 Euros or less and 69 % spend 50 Euros or less on fresh fruits and vegetables. As a result of study; consumers are of the opinion that fresh fruits and vegetables include hormones, pesticides, fertilizer remains and Genetically Modified Organisms.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessgıda güvenliğiyaş meyveyaş sebzeConsumer perceptionsfood safetyfresh fruitsfresh vegetablesTüketici algısıYaş Meyve Ve Sebze Tüketicilerinin Gıda Güvenliği AlgılarıFood Safety Perceptions Of Fresh Fruits And Vegetables ConsumersArticle1523644