Dere, İlkerÇinikaya, Ceren2024-10-292024-10-2920232630-6336https://doi.org/10.32003/igge.1255007https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1269445https://hdl.handle.net/20.500.11776/13082Bu araştırmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan 2015 Çevre Eğitimi Dersi Öğretim Programı (ÇEP) ile 2022 Çevre Eğitimi ve İklim Değişikliği Dersi Öğretim Programı’nı (ÇEİDP) çeşitli boyutlar açısından karşılaştırmaktır. Doküman incelemesi ile elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular her iki programda da değerlere yer verilmediğini göstermiştir. Paris Anlaşmasının onaylanmasından sonra hazırlanan 2022 ÇEİDP’ye anlaşmanın yansıdığı görülmüştür. 2015 ÇEP’de iklim değişikliği küresel çevre sorunları arasında bir sorun olarak belirtilirken 2022 ÇEİDP’de küresel çevre sorunlarının iklim değişikliği çerçevesinde ele alındığı görülmüştür. Her iki programın da okul dışı öğrenme ortamları konusunda yetersiz kaldığı belirlenmiştir. Araştırma sonucunda iklim değişikliğine karşı toplumsal direnci artırmak için afet eğitimine daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.tr10.32003/igge.1255007info:eu-repo/semantics/openAccessSürdürülebilir KalkınmaÖğretim ProgramıÇevre Eğitimiİklim Değişikliği Eğitimi2015 ÇEVRE EĞİTİMİ VE 2022 ÇEVRE EĞİTİMİ VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ PROGRAMLARININ ÇEŞİTLİ BOYUTLAR AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASIArticle4980961269445