Ata, Meltem Begüm Saatçı2024-10-292024-10-2920212618-60042636-8188https://doi.org/10.32953/abad.960441https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1111444https://hdl.handle.net/20.500.11776/13153İbrahim Hakkı Paşa Türk Eğitim tarihinin önemli isimlerinden birisidir. II. Meşrutiyet döneminin ilk aylarında iki kez görev aldığı Maârif Nâzırlığını üç aydan daha kısa süre yürütmüştür. Öğretmenlikte diğer tüm görevlerinden daha başarılı kabul edilen İbrahim Hakkı Paşa’nın Maârif Nâzırlığı öğretmenliği kadar başarılı kabul edilmemiştir. II. Meşrutiyet döneminin başlarında eğitim politikaları, sistemi yenilemekten önce var olanı geliştirmek amacıyla yürütülmüştür. Bununla beraber İbrahim Hakkı Paşa kısa süren Maârif Nâzırlığı döneminde Maârif Nezâretinin işleyişini iyileştirmeye önem vermiştir. İlk dönem Maârif Nâzırlığında ikinci döneminden daha etkin işler yapmıştır. Eğitim ile ilgili işlerde verimlilik, süreklilik, dayanışma, niteliği arttırma gibi konular üzerinde durulmuştur. Kitaplar ve kütüphanelerin iyileştirilmesine çalışılmıştır. 18 gün kadar süren ikinci Maârif Nâzırlığı döneminde mevcut ekonomik ve siyasi sorunlar istifasına neden olacak kadar etkili olmuştur. Bu çalışmada, İbrahim Hakkı Paşa’nın diğer görevlerinden daha az önemsenmiş olan Maârif Nâzırlığının değerlendirilmesi ile Türk eğitim tarihine katkısı ortaya koymak amaçlanmaktadır.tr10.32953/abad.960441info:eu-repo/semantics/openAccessİbrahim Hakkı PaşaMaârif NezâretiMekteb-i MülkiyeMekteb-i HukukİBRAHİM HAKKI PAŞA MAÂRİF NÂZIRLIĞI VE TÜRK EĞİTİM TARİHİNE KATKISIArticle482973171111444