Baysal, HaticeÖzkul, Ahmet Sait2017-07-042017-07-042016-12https://hdl.handle.net/20.500.11776/1776International Congress of Management Economy And Policy, 26-27 Kasım 2016, İstanbulMedya, girişimcilikle ilgili değerleri-imajları ileten bir söylem üreterek, girişimciliğe ilişkin uygulamaları teşvik ederek ve toplumda girişimci bir ruhu cesaretlendirerek kadının girişimciliğe yönelmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu bağlamda Osmanlı yazılı basınının da, özellikle II. Meşrutiyet’ten sonra kadına girişimcilik konusunda yön vermeye çalıştığı ifade edilebilir. Bu çalışmada, yayın hayatına 1913 yılında başlayan ve 1921 yılına kadar yayın faaliyetlerini sürdüren bir kadın dergisi olan “Kadınlar Dünyası” içinde yer alan ve başlığında teşebbüs kavramı kullanılan yazılar incelenmektedir. Bundan maksat, o zamanın Türkiye’sinde önemli bir figür olarak kabul edilen kadının, teşebbüs kavramını nasıl yorumladığını ortaya koymaktır. Sonuçta, bir asır önceki Türk kadınının “teşebbüs” kavramını yorumlayışını görmekle, tarihsel açıdan kadının girişimciliğe bakışı değerlendirilebilecektir.Media plays important role by encouraging the soul of the entrepreneur women in the society by incentiving entrepreneurship releated practices and creating a discourse that reports values-images of the entrepreneurship. In this context we may express that Ottoman Empire's printed media, especially after II. Constitutionalism tried to give a direction to women about entrepreneurship. In this work we examined articles related to entrepreneurship in "Women World Magazine" wich is started at 1913 and keep working as a magazine to the 1921. That's because, we want to put forht how women interpret the concept of the entrepreneurship considered in that times of Turkey where women accepted as an important figure. After all, seeing Turkhish women's concept of the entrepreneurship a century ago, we can evaluate the women's perspective to entrepreneurship in historical way.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOsmanlı’da KadınTeşebbüsKadınlar DünyasıWomen in the Ottoman EmpireEntrepreneurshipWomen's WorldOSMANLI KADINININ “TEŞEBBÜS” KAVRAMINA YAKLAŞIMI “KADINLAR DÜNYASI DERGİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEMEOTTOMAN WOMEN'S APPROACH TO CONCEPT OF THE "ENTREPRENEURSHIP" "AN EXAMINATION ON KADINLAR DUNYASI MAGAZINE"Article6272