Dere, İlkerDemirci, Emine2024-10-292024-10-2920232147-088Xhttps://doi.org/10.20304/humanitas.1239654https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1183061https://hdl.handle.net/20.500.11776/12795Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de göçmen öğrencilerin eğitimde karşılaştığı sorunları değerlendirmektir. Göçmen öğrencilerin karşılaştıkları problemleri belirlemek, problemlere doğru çözümler getirmek açısından oldukça önemlidir. Araştırmada mevcut araştırmaları sistematik bir şekilde incelemek için literatür taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri doküman analizi yöntemi ile toplanmıştır. Analiz için “dil kaynaklı sorunlar”, “politika kaynaklı sorunlar”, “ekonomik sorunlar”, “okul sürecindeki sorunlar” ve “psikolojik sorunlar” olmak üzere beş tema belirlenmiştir. Bu temalara göre veriler, içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda göçmen öğrencilerin eğitime entegrasyon sürecinde en çok dil yetersizlikleriyle ilgili sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Bunları, geçici çözümler, eğitimde belirsizlik, bilgi eksikliği, kurum ve kuruluşların işbirliğinin yetersizliği gibi politika kaynaklı sorunlar takip etmektedir. Bunların yanı sıra çalışmalarda ekonomik, psikolojik ve okul kaynaklı birçok sorun yaşandığı raporlanmıştır.tr10.20304/humanitas.1239654info:eu-repo/semantics/openAccessProblemTürkiyeÖğrenciSorunIntegrationImmigrantStudentGöçmen eğitimiTürkiye’de Göçmen Öğrencilerin Eğitimde Karşılaştıkları SorunlarArticle11INCSOS VIII Özel Sayısı1081351183061