Önler, EbruSaraçoğlu Varol, Gamze2022-05-112022-05-1120101308-30311308-3031https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRNeU9ETXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.11776/5652Giriş: Öğrencilerin mesleği nasıl algıladıkları, mezuniyet öncesi eğitiminden yararlanma ve mezuniyet sonrası hizmet niteliklerini etkilemesi nedeniyle sorgulama gerektiren önemli bir durumdur. Amaç: Hemşirelikte Meslek Seçimi Ölçeğinin (HMSÖ) Türkçe Formunun geçerlilik ve güvenilirliğinin araştırılması amacıyla metodolojik tipte yapılmıştır. Yöntem: Çalışma, Namık Kemal ve Trakya Üniversitelerinin Hemşirelik Bölümlerinde öğrenim gören 365 öğrenciye, orijinali Zysberg ve Berry tarafından geliştirilen HMSÖ Türkçe formu ve yapılandırılmış bilgi formu uygulanarak, metodolojik olarak gerçekleştirilmiştir. Veriler, t testi, pearson korelasyon ve faktör ve iç tutarlılık analizleriyle değerlendirilmiştir. Bulgular: Ölçeğin dil geçerliği çalışmasında, üç uzman tarafından Türkçe’ye çevirisi, bir uzman tarafından İngilizce’ye geri çevirisi yapılmıştır. İçerik geçerliği için 10 uzmandan görüş alınmış, yapılan analizde uzman görüşleri arasında uyum olduğuna karar verilmiştir. Toplam varyansın %47.44’ünün açıklandığı iki faktörlü yapıda, F1 varyansın %30.21’ini, F2 ise %17.23’ünü açıklamaktadır. Cronbach ?; F1 için .77, F2 için .63, tüm ölçek için .79, test-tekrar test güvenilirliği için 74 katılımcıya yapılan uygulamada .84 bulunmuştur. Toplam ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Eş değerlilik analizinde, GKSÖ (Güdülenme Kaynakları ve Sorunları Ölçeği) ile HMSÖ arasında pozitif yönde, çok güçlü ve anlamlı (r= .95, p< .000) ilişki bulunmuştur. Sonuç: HMSÖ Türkçe formu hemşirelik öğrencilerinin meslek seçme kararlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araçtır.Background: Students&#8217; perception of the profession is important, because it has effect on quality of postgraduated services and improve gradute degree education quality. Objectives: Turkish version of the HMSÖ was performed by methodologically to examine reliability and validity. Methods: The validity and reliabilty of Turkish version of HMSÖ, which were created by Zysberg and Berry, and configured information form were assessed in a sample of 365 nursing students from Namık Kemal University and Trakya University. This study was methodically carried out. Datas were evaluated with using paired samples t test, factor analysis, pearson correlation, cronbach alpha. Results: Turkish translations were done by 3 experts, back translations to English were done by 1 expert at the study of linguistic analysis for scale. Content validity was done by taking decisions of 10 different experts. Results has been showed a harmony at the decisions of experts. Principle component analysis revealed 2 factors (&#8220;congruence&#8221; and &#8220;survival/need&#8221;) explaining 47.44% of the total variance. F1 is explaining %30.21 of variance, F2 is explaining % 17.23 of variance. Reliability analysis showed that Cronbach alpha coefficients for total questionnaire was .79. Cronbach&#8217;s alpha coefficients for &#8220;congruence&#8221; and &#8220;survival/need&#8221; subscales were .77 and .63. The correlation coefficients for test-retest reliability were .84. Test-retest point average of whole scale was comparable and no statistically significant difference was found. Coefficient of Equivalance was examined with correlation between Occupational Learning Motivation Scale and Nursing Career Decision Scale and there was positively significant corelated (r= .95, p< .01). Conclusion: These results suggest that Turkish HMSÖ is a reliable and valid measurement to define factors that affect nursing students&#8217; career choosing.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimEğitim AraştırmalarıHemşirelikHemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliğiValidity and reliability of the Turkish version of the HMSÖOther327885TVRNeU9ETXhNUT09