Kiper, Tuğba2017-07-112017-07-112014https://hdl.handle.net/20.500.11776/1878Bu araştırma, Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencilerinin çevre sorunlarına yönelik ilgi, tutum ve çevre algılarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2012–2013 öğretim yılı ikinci döneminde, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nde öğrenim gören 86 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin (aritmetik ort.) yanında güvenilirlik analizi, Faktör analizi ve KiUkare Testi kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak oluşturulan anket formunda bireylerin çevresel farkındalıklarını saptamak amacıyla geliştirilen 14 değişkenin güvenilirliği test edilmiş ve güvenilirlik 0,730 çıkmıştır. Yapılan faktör analizi ile 14 değişken 5 faktör altında toplanmıştır. Ayrıca araştırma amacına uygun olarak hipotezler geliştirilmiştir. Cinsiyet ile çevre bilinci ve çevre sorununa yol açabilecek tehditlere ilişkin görüşler arasında ve sınıf düzeyi ile çevre korumasına yönelik uygulamalar hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiler anlamlı bulunmuştur.This research was done in order to determine the Department of landscape architecture students 'views on interest in environmental issues, attitudes and perceptions. The research working group was was designed by 86 of students attanded to Namik Kemal University Faculty of Arts, Design and Architecture in the academic year of 2012U2013. For data analysis, In addition to descriptive statistics (arithmetic average), reliability analysis, Factor Analysis and chi square test were also used. The reliability of the 14 variables were tested by the survey which was developed to determine the environmental awareness of individuals and obtained 0,730 of dependability. 14 variables grouped under the five factors by using factor analysis. Some hypothesis were also developed for the purpose of the study. The relationship among the opinions of gender, environmental awareness and environmental threats were obtained meaningful as well as the relation between class level and environmental protection applications.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇevresel davranışçevresel tutumfaktör analiziEnvironmental behaviorenvironmental attitudesfactor analysisPeyzaj Mimarlığı Öğrencilerinin Çevre Tutumlarının BelirlenmesiDetermination of Environmental Attitudes of Students of Landscape ArchitectureArticle1128088N/AWOS:000453161800010