Yentür, M.MücahitŞahin, Vedatİnce, Ziya2023-04-202023-04-2020212528-9535https://doi.org/10.26466/opus.879897https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/528902https://hdl.handle.net/20.500.11776/11366Bu araştırmanın amacı, coğrafya öğretmenlerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirdiği coğrafyaöğretiminin ne denli etkili olduğunu göstermek için kullanılacak geçerli ve güvenli bir ölçek geliştirmektir. Araştırmada oluşturulan ölçekte yer alan maddeler, araştırmacılar tarafından literatür taranarak,madde havuzu oluşturularak ve uzman görüşü alınarak tespit edilmiştir. Araştırmanın evrenini İstanbul’daki coğrafya öğretmenleri oluştururken, örneklemini 2020-2021 öğretim yılı güz döneminde İstanbul’da görev yapan tesadüfi yöntemle seçilen 356 coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır. Coğrafya öğretmenlerine uygulanarak elde edilen ölçek verileri, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerine tabi tutulmuş, analiz sonuçlarına göre 5’li likert tipinde, tek boyutlu ve 13 maddeden oluşan bir ölçek eldeedilmiştir. Ölçeğin madde yükleri .45 ile .78 arasında değer almakta ve uyum indeksi değerleri ise ?2/sd= 3.76, p<.01, RMSEA = .08, GFI = .90, CFI = .91, SRMR = .06, AGFI = .85’dir. Ölçeğe ilişkin toplamvaryansı %43 ve ölçeğin tamamına ait Cronbach alpha iç tutarlık katsayısı 0,88 olarak tespit edilmiştir.Ölçek maddeleri ölçeğin tamamıyla yüksek düzeyde bir ilişki göstermektedir. Bu sonuçlara göre uzaktaneğitim ile coğrafya öğretiminin etkililiği ölçeği geçerli ve güvenilirdir. Bu nedenle coğrafya öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının ölçülmesinde kullanılabilir.tr10.26466/opus.879897info:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan Eğitim ile Coğrafya Öğretiminin Etkililiği Ölçeği: Ölçek Geliştirme, Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıArticle17Pandemi Özel Sayısı39433966528902