Ilgın, Hicran ÖzlemErtekin, İrfanAtaman Yengin, Didem2022-05-112022-05-1120172146-51932146-5193https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNeE9UZ3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.11776/10436Mesleki eğitim almak üzere Meslek Yüksekokulu tercih eden öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinçlerinin güçlendirilerek sürdürülebilir bir sosyal sorumluluk bilinci oluşturulması toplumsal farkındalıkların geliştirilmesi için önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Meslek Yüksekokullarında sosyal sorumluluk bilinci kazanımlarını ortaya koyabilmektir. Bu bağlamda araştırmanın hedefi 2016 yılı içinde başlatılan Namık Kemal Üniversitesi Marmara Ereğlisi Meslek Yüksekokulu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü çalışmalarının sistematik bir şekilde ortaya konması ve çalışmalara katılan öğrencilerin ve danışman öğretim elemanının görüşlerine dayalı olarak kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci gelişiminin belirlenmesi ve incelenmesidir. Veriler danışman öğretim elemanı kimliği ile danışman öğretim elemanı tarafından bir yıl süreyle yapılan gözlemlerle derlenerek verilmiştir. Örneklem kümesi kulüp üyesi olan 9 öğrenciden oluşturulmuş ve grup ile bir odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda bir yıl süre ile öğrenciler tarafından yürütülen sosyal sorumluluk projesinin yüksekokul öğrencilerinin ve sosyal çevrelerindeki kişilerin sosyal sorumluluk bilincini geliştirme noktasında etkili olduğunun belirlendiği söylenebilir. Öğrenciler takım olarak çalışma, yeni arkadaşlıklar edinme, zorluklara karşı durabilme ve çözüm üretme gibi birçok bireysel beceri ve ekip olma becerisi elde ettiği ortaya konmaktadırEstablishing sustainable social responsibility awareness by strengthening the social responsibility consciousness of the students who prefer Vocational School for vocational education is important for the development of social awareness. In this context, the aim of this study is to be able to demonstrate the social responsibility awareness gains in Vocational Schools. Namık Kemal University Marmara Ereğlisi Vocational School Social Assistance and Solidarity Club initiated in 2016 and to determine and examine the social responsibility awareness development of the students participating in club activities based on the views of the students and the advisors of the study. The data were compiled with observations made during the one year period by the advisor teaching staff member and the advisor teaching staff. The sample group was composed of 9 students who were club members and a focus group study was conducted with the group. It can be said that the social responsibility project carried out by the students for a year at the end of the study was effective in improving the social responsibility awareness of the students and the social environment of the college students. It has been revealed that the students have the ability to work as a team, to acquire new friendships, to be able to cope with difficulties and to produce solutionstrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDavranış BilimleriEğitimEğitim AraştırmalarıEğitimÖzelAile ÇalışmalarıSosyal ÇalışmaSosyolojiYükseköğretimde Sosyal Sorumluluk BilinciSocial Responsibility Cognition in Higher EducationArticle74686696TWpNeE9UZ3lNZz09