Mete, HasanErdem, AytekinUzal, GürcanHüyük, Duygu2025-04-062025-04-0620182602-4314https://hdl.handle.net/20.500.11776/16452Bu çalışmanın amacı, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslekleri, mesleki gelecekleri ve endüstri stajları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda ikinci sınıfta öğrenim gören 1152 öğrenci, örneklemi ise, bu adaylar arasından endüstri stajını gerçekleştirmiş olan 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden veri toplamak için, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Veriler, SPSS veri analiz programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: “Meslek sahibi olacağım için kendimi şanslı olarak görüyorum”, “Meslek yüksekokulunu bitirdiğimde mesleğimi daha iyi yapabileceğime inanıyorum” görüşüne öğrencilerin kısmen katıldıkları görülmüştür. Ayrıca “Stajım sırasında iş ortamında nasıl davranmam ve çalışmam gerektiğini öğrendim”, “Stajım, iş ortamını tanımamı ve insanlarla iletişim kurmayı öğrenmemi sağladı” görüşlerine kısmen katıldıkları görülmüştür. Araştırmanın bulgularına göre, öğrencilerin mesleki gelecekleri ve stajları ile ilgili olumsuz görüşlerini giderebilmek için tedbirler alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeslek YüksekokuluÖğrenciMesleki GelecekTEKNİK BİLİMLER MYO ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ GELECEKLERİ VE ENDÜSTRİ STAJLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİResearch Article21108119