Namlı, Abdullah2024-10-292024-10-2920182619-9130https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/357270https://hdl.handle.net/20.500.11776/14052Allah’a ve O’nun dininin gerekliliklerine imandan sonra O’nun zâtınakarşı görevlerimizden ilki kulluk sorumluluklarımızı öğrenmek ve gereği gibiibadet etmektir. İbadet, Allah’ın yap dediklerini yapmak, yapma dediklerinide yapmamaktır. İbadetler, Allah ve peygamberi tarafından teşrî buyrulur.Böylelikle ibadetlerde birlik ve beraberlik sağlanmış olur. Bazı ibadetlerinsebep ve illetleri bilinmekle birlikte ibadetlerin esas amacı Allah’a kulluk etmektir. İbadetlerin hepsi standart bir sevaplandırma ölçütüne bağlı değildir.Allah, kullarına lütuf ve ikramından olarak çeşitli sevaplandırma ölçütlerikoymuştur. Bunların en yaygın olanı bire ondur. Zekât ve sadaka gibi ibadetlere ise bire yedi yüz ve daha fazla sevap verilebilir. Kadir gecesinin ihyâedilmesi ise bin aylık ibadete denktir. Bunlara ilaveten dünya ve ahirette sınırıbelirlenmemiş, hesapsız rızıklandırma çeşidi bulunmaktadır. Allah tarafındanbelirlenmiş namaz, oruç, zekat ve hac ibadetlerinin karşılıkları da yine O’nuntarafından belirlenmiş, kendilerine özgü sevaplandırma ölçütlerine tabidir.İbadetleri ve sevaplarını belirleyen O’dur. Allah’ın kullarına sunduğu en büyük ihsanlardan birisi de tevbedir. Bu da insanlara verilen, dünyada kendilerini affettirebilme şansıdır. Bir de ibadetleri etkisiz hale getirecek, karşılığınındünyada alınmasını sağlayacak yanlış bir davranış vardır ki, bu da riyakârlıktır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİbadetler ve Allah’ın Çeşitlendirilmiş Sevaplandırma ŞekilleriArticle42564598357270