Erdem, Aytekin2022-05-112022-05-1120201304-02781304-0278https://doi.org/10.17755/esosder.553124https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnd05qVXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.11776/10530Bu çalışmanın amacı, liselerdeki Fizik eğitiminde teknoloji destekli laboratuvar etkinliklerindeki kısıtlar veengeller konusunda öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcısı 239 gönüllü Fiziköğretmenidir. Çalışma tarama modelinde olup, veriler beşli Likert tipi ölçek ile toplanmıştır. Ölçeğin güvenirlikkatsayısı 0.71’dir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve yordamalı istatistik teknikleri kullanılmıştır.Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin “Grafik hesap makinesi destekli laboratuvar konusunda bilgi/beceridüzeyim eksik”, “Teknoloji destekli fizik deneyleri alanında mesleki gelişim etkinlikleri yetersiz” ve “Fizikdeneyi yazılımları içerik yönünden yetersiz veya kalitesiz” görüşlerine katıldıkları belirlenmiştir. Ayrıca,öğretmenlerin teknoloji destekli laboratuvar etkinliklerindeki kısıtlar ve engeller konusundaki görüşleri ile bazıbireysel özellikleri arasında anlamlı bir farklılık olmamasına karşın, okul türü ve laboratuvar araç-gereçkullanma becerilerine göre ise farklılıklar bulunmuştur.The aim of this study is to determine the opinions of teachers about the restrictions and obstacles in technology supported laboratory activities in high school. The sample of the study is 239 volunteer physics teachers. The study was carried out in survey model and the data were collected with a 5-point Likert-type scale. The reliability coefficient of the scale is 0.71. Descriptive and inferential statistical techniques were used in the analysis of the obtained data. According to the results of the analysis; it was determined that teachers participated in the opinions of “I'm missing level of knowledge/skill about the graphical calculator supported laboratory”, “Professional development activities in the field of technology-assisted physics experiments are insufficient” and “Physics experiment software has insufficient content or poor quality”. In addition, although there was no significant difference between teachers' opinions on the restrictions and obstacles in technologysupported laboratory activities and some individual characteristics, differences were found according to the type of school and laboratory equipment using skills.tr10.17755/esosder.553124info:eu-repo/semantics/openAccessTeknoloji Destekli Fizik Laboratuvarı Etkinliklerindeki Kısıtlar ve Engeller Konusunda Öğretmen Görüşlerinin DeğerlendirilmesiEvaluation Of Teachers ' Opinions on Restrictions and Obstacles in Technology Supported Physics Laboratory ActivitiesArticle1974916933TXpnd05qVXlNZz09