Çetin, Ufuk2024-10-292024-10-2920241302-24232564-6834https://doi.org/10.21550/sosbilder.1321834https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1224397https://hdl.handle.net/20.500.11776/12955Makale Fransız ressam Jean Baptiste Camille Corot’nun “Dardagny’de Bir Köy Sokağı” isimli çalışması üzerinedir. Resim her ne kadar İsviçre’de bir köy sokağını gösterse de bu köy sokağı aslında görünüm olarak tipik bir Türk köyü sokağı gibidir. İlginç bir durum olarak dikkat çeken bu konuda makale bu benzerliğin sebebini ikonolojik olarak araştırmaktadır. Corot oryantal bir ressam hiç olmamış, seyahatlerinde Roma’nın ötesine hiç geçmemiş ve Türkiye’de hiç bulunmamış ama bir Türk köyü sokağını âdeta İsviçre köy sokağı olarak resmetmiştir. Corot, gezilerinde ve stüdyodaki çalışmalarında “gerçek resim” arayışında, hayatı boyunca sonsuz bir araştırmacı olmuş, gezilerini ve doğayı işinin merkezine almıştır. Ayrıca 19. yüzyılın en büyük manzara resmi ustalarından biri olarak sürekli merak uyandırmıştır. Sanat hayatı “Dardagny’de Bir Köy Sokağı” isimli tablosu üzerinden sunulmaya çalışarak bazı farklı eserlerinden örnekler de paylaşılmıştır.tr10.21550/sosbilder.1321834info:eu-repo/semantics/openAccess19. yüzyıl ressamlarıFransız ressamlarmanzara resmiCorotDardagnyDARDAGNY’DE BİR KÖY SOKAĞI CAMILLE COROTArticle25461171321224397