Yılmaz, Oğuz2024-10-292024-10-2920192619-9130https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/359549https://hdl.handle.net/20.500.11776/14089İslamî ilimlerin eğitim-öğretiminde şiir kullanımının Türk İslamEdebiyatında bir geleneği temsil ettiği söylenebilir. Nitekim ta‘lîm için siyer,hadis, fıkıh, kelam, tasavvuf vb. İslamî ilimlerin konularına dair mensûrolduğu gibi manzûm eserler de telif edilmiştir. Bu durum ise TürkEdebiyatında el-esmâü’l-hüsnâ, siyer, kırk hadîs, akâidnâme gibi bazımanzûm türlerin doğmasını sağlamıştır. Bilinebilen eser sayısı itibariyleTürkçe manzûm tecvîdler de bu türler arasına girmeye aday niteliktedir. Bubağlamda çalışma; Türkçe manzûm tecvîd müelliflerinden biri olan Şeyhî’nin(Şeyhülkurrâ Hâfız Mehmed Efendi v. 1235/1819-1820) hayatını ve “Nazmu’lEhem fî İlmi’t-Tecvîdi’l-Elzem” adlı eserini konu edinmektedir. Eser; Türkçemanzûm tecvîd yazma geleneğini devam ettirmesi ve türünün başarılıörneklerinden biri olması hasebiyle ayrı bir öneme sahiptir. Çalışma, Nazmu’lEhemm’in tenkitli metin neşrinin yanı sıra eğitim-öğretim faaliyetlerindeyararlanıldığı düşünülen Türkçe manzûm tecvîdlerin işlevini yazar-eserözelinde gün yüzüne çıkarmayı hedeflemektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTecvîd Eğitim-Öğretiminde Manzûm Eser Yazma Geleneğine Bir Örnek: Şeyhî’nin Nazmu’l-Ehemm’i (Tenkitli Metin)Article5210511116359549