Kincal, FulyaDoğu, İrem Aksel2025-04-062025-04-062025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1CqT53e9L-gwUa32r5MxPChC8n3y5dvnkMoRzdDJxlzzswhttps://hdl.handle.net/20.500.11776/15562Bu tez, Don DeLillo'nun White Noise (1985) ve Thomas Pynchon'ın The Crying of Lot 49 (1966) adlı postmodernist romanlarında, kaotik dünyanın parçalanmış kimliklerini incelemektir. Bu çalışma, çağdaş insanın parçalanmış kimliğini, teknoloji, medya ve tüketimin hakim olduğu postmodern dönem bağlamında, postmodern kimlik teorileri ve postmodern edebiyattaki anlatı teknikleri ışığında incelemektedir. White Noise (1985) adlı romanda, medya doygunluğu ve teknolojinin yarattığı hipergerçeklik ve buna bağlı olarak ortaya çıkan parçalanmış kimlik kavramı bağlamında analiz edilmektedir. Romandaki söz konusu parçalanmış kimlikleri, toplum ve teknoloji tarafından yaratılan normlar şekillendirmektedir. Bu kimlikler, var olan kaotik dünyada hayatta kalmaya çalışırken, bir yandan da gerçek benliklerini aramaktadır. The Crying of Lot 49 (1966) adlı romanda ise, ana karakter çıktığı kendini tanıma yolculuğunda tanıştığı parçalanmış dünya ve kimlik metaforlarına odaklanarak incelenmektedir. Ana karakterin, dünyanın imgeler ve metaforlar tarafından yönetildiğini fark ettiğinde, iç ve dış dünyasını keşfetme çabası artmakta ve kendini paranoya içinde bulmaktadır. Böylece, romanın analizi, medya ve teknolojinin yönettiği dünyada ortaya çıkan benliklere ve imgelere odaklanmaktadır. Genel olarak, bu tez, postmodern kahramanların kimlik arayışı çabalarına, kaygılarına, tutumlarına ışık tutmaktadır.This thesis examines the fragmented identities in the chaotic world of two postmodernist novels, White Noise (1985) by Don DeLillo and The Crying of Lot 49 (1966) by Thomas Pynchon. The fragmented identity of the contemporary man is examined in the context of the postmodern era dominated by technology, media and consumption, in the light of postmodern identity theories and narrative techniques in postmodern literature. The novel White Noise (1985) is analyzed in the context of media saturation, the hyperreality created by technology, and the resulting effect on the fragmented identity. The fragmented identities in the novel are shaped by the norms created by society and technology. While these identities try to survive in a chaotic world, they also search for their true selves. Moreover, in this study the novel The Crying of Lot 49 (1966) through the fragmented world and metaphors that the main character encounters on his journey to self-discovery will be examined. The main character realizes that images and metaphors govern the world and finds herself in paranoia as her efforts to discover her inner and outer world increase. As such, this study examines the fragmented selves and images created in a world governed by media and technology. Overall, this thesis sheds light on the anxieties and attitudes of postmodern protagonists in their search for identity.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİngiliz Dili ve EdebiyatıEnglish Language and LiteratureFragmented selves in a chaotic world: Exploring postmodern identities in Don DeLillo's White Noise and Thomas Pynchon's The Crying of Lot 49Kaotik bir dünyada parçalanmış benlikler: Don DeLillo'nun White Noise ve Thomas Pynchon'un The Crying of Lot 49 adlı romanlarında postmodern kimliklerin keşfiMaster Thesis165924442