Karakaş, SevdaKetenciler, Aysun PerimDemir, Burcu DedeoğluEycan, Özgül2024-10-292024-10-2920231301-14213023-6754https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1211776https://hdl.handle.net/20.500.11776/14031Amaç: Bu araştırma hemşirelik bölümü öğrencilerinin tıbbi hata eğilimlerini etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapıldı. Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı tiptedir. Çalışmanın örneklemini 269 hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturdu. Veri toplamak için “Hemşirelikte Tıbbi Hataya Eğilim Ölçeği” (HTHEÖ) ve öğrenci bilgi formu kullanıldı. Bulgular: HTHEÖ toplam puan ortalamasının 230,10±23,69 olduğu belirlendi. Öğrencilerin cinsiyetleri, kayıtlı oldukları üniversite türü, hemşireliği isteyerek seçme durumu ve bir arkadaşının tıbbi hata yaptığına tanık olma durumu ile durumuna göre ölçek toplam ve alt boyut puan ortalamaları açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olmadığı saptandı (p>0,05). Sonuç: Çalışmamızda tıbbi hata yapma eğilim oranının düşük olduğu belirlendi. Klinik uygulamalarda tıbbi hataları tamamen ortadan kaldırmak hemşirelik eğitiminin ve hasta güvenliğinin temelidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHasta GüvenliğiHemşirelikTıbbi hataÖğrenci HemşireTıbbi Hata EğilimiHemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Tıbbi Hata Yapma Eğilimlerinin İncelenmesiArticle3332282351211776