Erden, CemÖzmutlu, İlker2022-05-112022-05-1120171307-55002149-0643https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNU5UUTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.11776/8045Araştırmanın amacı; Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluştururken; örneklem grubunu ise aralarından rastgele yöntemle seçilmiş 10 ortaokulun 5, 6,7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 481'i erkek 539'u kız olmak üzere toplam 1020 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında Birinci bölümünde demografik özellikler formu, İkinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)'ın revize ettiği, 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği (BESTÖ) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlilik katsayısı 0.93 ölçüt geçerliliği katsayısı da 0.83 olarak hesaplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS (18) istatistik programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p<0.05) alınmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında sınıf, ailede spor yapma alışkanlığı ve velilerin öğrencilerin spor yapmalarına izin verme değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklar bulunurken, cinsiyet, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve lisanlı sporcu olup olmadıkları değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştırThe aim of the research is to determine the secondary school students’ attitudes towards physical training and sports class in Kars city center. While the research’s population consists of the secondary school students who receive education in Kars city center, the sample group consists of 1020 voluntary students in total (481 of them are male and 539 of them are female) who receive education in 5th, 6th, 7th and 8th class in 10 different secondary schools which were chosen randomly. In the first chapter, demographical features form was used. In the second chapter, physical training and sports attitude scale (BESTÖ) were used. Besides, this attitude scale was overhauled by Demirhan and Altay (2001). Thescale’s cronbach’s alpha index was calculated as 0.93 and criterion validity index was calculated as 0.83. SPSS (18) statistics program has been used for evaluating the acquired data and significance level was taken (p<0.05). At the end of the research, while significant differences between the variances which are sports habit in family and class and permission from parents to do sports; were found significant differences between the variances that are gender, parents’ educational background and whether they are licensed sportsman or not were not foundtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrtaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kars İli Örneği)Analyzing the Secondary School Students' Attitudes Towards Physical Education and Sports Class with Regards to Multiple Variances (The Sample of Kars City Center)Article020415426TWpjNU5UUTFOUT09