Güneş, Mehmet2024-10-292024-10-2920202147-088Xhttps://doi.org/10.20304/humanitas.749398https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/425989https://hdl.handle.net/20.500.11776/12897Bu çalışma, İngiliz yazar Caryl Phillips'in dördüncü romanı Cambridge’de kölelik veırkçılık deneyimlerinin yarattığı travma konusunu analiz etmeye yöneliktir. Buçalışma, kölelik ve ırkçılığın etkilerini göstermek, geçmişin şimdiki zamanın kolektifbelleğinde nasıl yaşadığına ışık tutmak için yazarın kullandığı anlatı stratejileriniaraştırmaktadır. Cambridge romanında ırkçılık ve köleliğin insanlar üzerindekitravmatik etkilerine odaklanılır. Phillips, kölelik ve ırkçılık kavramlarını sömürgecininve sömürgeleştirilmiş olanın bakış açısından verir. Cambridge’in kadın kahramanıEmily, köleliği ve ırkçılığı sömürge yaklaşımı ile tasvir ederken Cambridge bu ikikavramı sömürgecilik sonrası bir yaklaşımla tasvir eder. Geçmişin travmatikdeneyimleri hiçbir zaman karakterlerin peşlerini bırakmamaktadır. Ana karakterlerinyaşadığı ırkçılığın ve köleliğin travmatik olduğu ve ortaya çıkardıkları diğertravmalara da katkıda bulundukları belirtilmektedir. Cambridge romanının travmatikanalizinin yapıldığı bu makale, karakterlerin yaşadığı travmaların öznelliklerindeparçalanmaya ve bir çeşit kültürel ve kimlik bozukluğuna yol açtığına dair kanıtlarsunmaktadır.tr10.20304/humanitas.749398info:eu-repo/semantics/openAccessCARYL PHILLIPS’İN CAMBRIDGE ROMANINDA KÖLELİK, IRKÇILIK VE TRAVMA DENEYİMLERİArticle816231248425989