Erol, İsmailÇayak, Semih2024-10-292024-10-2920231308-52982148-4260https://doi.org/10.29228/Joh.63134https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1170969https://hdl.handle.net/20.500.11776/13031Bu araştırmanın amacı; eğitimin dijitalleşmesi üzerine gerçekleştirilen çalışmaları incelemek ve çağımız eğitim sistemlerinin dijitalleşmeye ilişkin durumunu analiz etmektir. Bu ana amaç doğrultusunda araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. İncelenen dokümanlar arasında 2000 yılı ve sonrasındaki tezler ve makaleler bulunmaktadır. Araştırma kapsamında tez veri tabanı olarak, \"Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi\" kullanılmış ve toplamda 48 tez \"dijitalleşme\" ve \"eğitimin dijitalleşmesi\" başlıklarında sınırlandırılarak incelenmiştir. Yine makalelerin veri tabanı olarak \"Google Scholar\" kullanılmış olup \"eğitimde dijitalleşme\", \"dijitalleşme\" ve \"eğitimin dijitalleşmesi\" kelimeleri ile sınırlandırılmış arama ile toplamda 54 makale incelenmiştir. İlgili dokümanlardaki verilerin analizi sonucunda genel olarak teknolojik gelişmelerin küreselleşmeyi ve dijital dönüşümü hızlandırdığı, eğitimin dijitalleşmesinin bazı avantajlarının ve dezavantajlarının olduğu, eğitimde dijital dönüşümün önünde bazı engellerin olduğu ve dijital çağda eğitim paydaşlarının bu süreçten farklı beklentilerinin olduğu ortaya çıkmıştır.tr10.29228/Joh.63134info:eu-repo/semantics/openAccessKÜRESEL DÜNYADA MODERNLEŞME EĞİLİMİ OLARAK EĞİTİMİN DİJİTALLEŞMESİArticle16623533801170969