Öntaş, TurğayAyas, Fulya2025-04-062025-04-062025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=P3dtmmHrq-mzEcmCLi1Cqbj1u6qcXzC5yxmx3p0q4w8lQARA0xZjEOCieVIBLMHBhttps://hdl.handle.net/20.500.11776/15544Bu araştırmada kadın eğitim yöneticilere yönelik mesleki stereotipler ve bu stereotipler ile başa çıkma stratejilerini anlamaya odaklanılmıştır. Günümüzde kadınların çalışma alanlarında bulunması ve yöneticilik pozisyonlarında yer almaya başlaması; toplumda kadınlara karşı olan ön yargılar, kadın ve erkek rolleri ve sorumlulukları bağlamında yaşadığı zorlukları da gündeme getirmiştir. Kadın eğitim yöneticilerinin mesleki stereotipler ile başa çıkarken kullandıkları stratejilerde bu noktada önem kazanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik desen kullanılarak yapılmıştır. Devlet okullarında çalışan kadın eğitim yöneticileri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler tamamlanmıştır ve bu görüşmelerden toplanan veriler, içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu araştırmada kadın eğitim yöneticilerinin stereotipler ile başa çıkmak için öz değerlendirme, profesyonel gelişim, mentorluk ilişkileri ve topluluk desteği gibi unsurları kullandıkları bulgusuna ulaşılmıştır. Araştırma, elde edilen bulgulara dayanarak, kadın eğitim yöneticilerinin mesleki yaşamlarındaki cinsiyet temelli zorluklarla başa çıkmalarını desteklemek amacıyla kurumsal düzeyde alınabilecek önlemlere yönelik öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Eğitim Yönetimi, Kadın Eğitim Yöneticisi, StereotipThis research focused on understanding female education administrators' coping strategies with occupational stereotypes. Today, women are present in work places and starting to take part in managerial positions; it also brought to the difficulties they experienced in the context of gender inequality, prejudices against women in society, and the roles and responsibilities of men and women. The strategies used by female education administrators in dealing with occupational stereotypes have also gained importance at this point. The study was conducted using phenomenological design, one of the qualitative research methods. Interviews were conducted using a semi-structured interview form with female education administrators working in public schools and the data collected from these interviews were analyzed with the descriptive analysis method. In this research, the strategies used by female education administrators to cope with occupational stereotypes; expected outcomes may include self-evaluation, professional development, mentoring relationships, and community support. Based on the findings, the research can offer suggestions for measures that can be taken at the institutional level to support female education administrators to cope with gender-based difficulties in their professional lives.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingEducational AdministrationFemale Education AdministratorsStreotypesKadın eğitim yöneticilerine yönelik mesleki stereotipler ve bu stereotipler ile başa çıkma stratejileriOccupational stereotypes toward female education administrators and the strategies for coping with these stereotypesMaster Thesis176920290