Yazar "Vatansever, Cigdem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Gençlerin Kariyer Gelişiminde E-Mentorluk Sürecinin Etkisi(2021) Vatansever, Cigdem; Ceylan, FatmaE-mentorluk, uygulamalı elektronik olarak veya kıdemli ve daha az deneyimli bireyler arasında bir ilişki kurmak için kişisel, faydalı, spesifik, senkronize, bütünsel, erişilebilir ve uzun süreli mentorluk desteği sağlayan bir yaklaşım olarak tanımlanabilir. E-mentorluk ile ilgili çalışmalar nispeten yeni ve az olmasına rağmen, araştırmalar bunun etkili bir mentorluk yöntemi olduğunu göstermektedir. Çalışmanın amacı, bu sürecin e-mentorluk programlarına katılan üniversite öğrencilerinin meslek seçimi ve kariyer gelişimlerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırma örneklemi, bir sivil toplum kuruluşu tarafından kurulan bir e-mentorluk platformu aracılığıyla destek alan gençlerden (14-30 yaş arası) oluşmaktadır. Bulgular, e-mentorluğun bu sürece katılan gençlerin kariyer gelişimini desteklediğini göstermektedir. Mentorlar, yakın ve samimi iletişim tarzları ve deneyimleri ile “öğretmen” rollerinde etkilidirler. Mentorlar, katılımcılara kariyer seçimlerinde yol gösterici bir tavır sergiler ve gençlerin kafasındaki soruları yanıtlamaya çalışarak belirsizliğin giderilmesine yardımcı olur.Öğe Kamu Çalışanlarında Nicel ve Nitel Yaklaşımla Sendikal Bağlılığı Oluşturan Unsurlar(2022) Günaydın, Davuthan; Vatansever, Cigdem; Gündoğdu, İbrahimBu çalışmanın amacı Türkiye’de sendikal bağlılık olgusunun, kamu çalışanlarında nasıl geliştiği, öncel ve sonuçlarının neler olduğunu anlamaktır. Sendikal bağlılık kavramı; sendika üyelerinin toplu pazarlık yoluyla elde ettikleri ekonomik ve dışsal faydalara bağlı olarak sendikalara aidiyetlerinin artmasına atıf yapan bir kavramdır. Sendika bağlılığı aynı zamanda sendika gücünün de bir göstergesi ve işçi hareketinin temeli olarak kabul edilmektedir. Sendikaların gücü üyelerinin yalnızca grevlerde değil aynı zamanda toplu sözleşmenin denetlenmesi, sendika temsilcisi ve ya komite üyeliği gibi konumlarda hizmet etme becerisine de bağlıdır. Bu bağlamda sendika bağlılığı yüksek olan üyelerin sendikal faaliyetleri desteklenmesine ve düzenlemesine yardımcı olma olasılıkları daha yüksektir. Çalışmada Türkiye’de sendikal bağlılık olgusunun, kamu çalışanlarında nasıl geliştiği, öncel ve sonuçlarının neler olduğu iki aşamada araştırılmıştır. İlk aşamada Tekirdağ Büro-Sen üyesi kamu çalışanlarına anket uygulanmıştır. İkinci aşamada ise sendika yöneticileri ve üyeleri ile odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Bulgular eğitim düzeyi artıkça, sendikal bağlılığın alt boyutlarından biri olan sendika için çalışmaya istekliliğin azaldığını göstermektedir. Ayrıca üyelerin sendikaların ihtiyaçlarını karşılamadığını düşüncesine sahip olması sendikal bağlılık düzeyinin düşmesine ve sendikadan ayrılmasına neden olabilmektedir. Sendikaya çalışmaya en istekli grubun 6-10 yıl arası değişen bir kıdemdeki üyeler olduğu görülmektedir. Çalışmamızda bir demografik değişken olarak kadın veya erkek olmak yalnızca sendika kültürüyle uyum alt boyutunda farklılaşmaktadır. Sendika kültürüyle uyumun erkeklerde kadınlardan daha fazla olduğu görülmektedir.