Yazar "Vatansever, Çiğdem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Employees’ Sustainability Behaviors and Human Resources Management for Sustainable Working Life: Two Sections from Turkey(İstanbul Üniversitesi, 2018) Vatansever, Çiğdem; Kılıç, Nevin; Dinler, GülesraIt is clear that no other power in the world has the kind of influence as the business world has to offer in the process of transforming into a sustainable world. Employees are not only agencies of their own companies on damage to environment but also they are directly affected by these damages. For this reason, it is critical for the sustainability of the business world to improve the attitudes and behaviors of employees to ensure the organization to protect the environment. This study aims to take a closer look at the sustainability practices of companies in Turkey. For this purpose, two different studies were carried out: the first one about the attitudes and behaviors of the employees and the second one for human-focused practices of the leading companies, from the perspective of human resources management. Findings show that, the presence of environmentally friendly practices increases the environmentally activist behavior of employees. The main finding of the second study is that organizations are mostly involved in “attracting talent and being a company preferred by employees” and “reducing the negative effects on employees” in relation to human resources management in sustainability reporting.Öğe Farklılıkların yönetimi: İnsan kaynakları yöneticilerinin farklılık algısı üzerine bir odak grup çalışması(2011) Tozkoparan, Güler; Vatansever, ÇiğdemKüreselleşmenin etkisiyle birlikte, işletmelerde tek kültürlü yaşamdan çok kültürlü yaşama doğru bir geçiş yaşanmaktadır. Bu değişim doğrultusunda, işletmelerde yabancı uyruklu çalışan sayısında artış, kadınların işgücüne katılımının artması, farklı kültür, bilgi, beceri ve yeteneğe sahip çalışan sayısının artması gibi gelişmeler sonucu çalışan profilinin gün geçtikçe çeşidenmesi, "farklılıkların yönetimi" konusunu rekabet avantajı yaratmanın önemli bir stratejisi haline getirmektedir. Çalışmada, Türkiye için henüz yeni bir uygulama alanı olan farklılıkların yönetimi konusunda, insan kaynakları yöneticilerinin, kurumlarındaki "farklı" işgücüne yönelik bakış açılarını anlamak ve farklılıkların yönetiminin Türkiye açısından uygulanabilirliğiyle ilgili görüşlerini almak üzere bir odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın, Türkiye'nin önde gelen çok uluslu işletmelerinde konunun nasıl algılandığını ve bu konuda neler yapıldığını tanımlamada önemli bir katkısı olduğu düşünülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, insan kaynakları yöneticilerinin farklılık algılarının; çalıştıkları işletmenin faaliyette bulunduğu sektöre, örgüt yapısına ve kültürüne, işletmenin faaliyet alanına, örgütün ihtiyaçlarına ve çalışan yapısı ile çeşitliliğine bağlı olarak farklılık gösterdiği söylenebilir.Öğe İnsan Kaynakları Yönetimi'nin Görünen Yüzü: Fortune 500 İşletmeleri Web İçerik Analizi(2015) Vatansever, Çiğdem; Yılmaz, Nuriİşletmelerin internetteki insan kaynakları sayfalarının nasıl göründüğü ve neleri içerdiği, potansiyel adaylar ve müşteriler üzerindeki etkisi düşünüldüğünde günden güne önem kazanmaktadır. Çalışmada, Türkiye'nin önde gelen işletmelerinin web sitelerinde, insan kaynakları yönetimi sayfalarının nasıl kullanıldığı ve neleri içerdiği sorularına yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, ilk olarak Türkiye Fortune 500 listesindeki kuruluşların biçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve hangi insan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmıştır. İkinci olarak, Fortune 200 listesindeki işletmelerin web sitelerinin içerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak, insan kaynakları yönetimine hakim olan unsurları tanımlamak için insan kaynakları politikalarına ilişkin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, işletmelerin finansal büyüklüklerine göreweb sitelerindeki insan kaynakları içeriğinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Listede ilk sırada yer alan işletmelerin insan kaynakları web sayfalarındaki içerik daha çok olmakta ve hem çalışma ortamı hem de çalışma koşullarına ilişkin daha çok veri sağlanmaktadır. En çok yer verilen insan kaynakları fonksiyonu işe alımdır. Kapsamlı ve detaylı veri içeriği olan işletmelerin oranı oldukça düşüktür. Bu bağlamda, insan kaynakları bölümlerinin, web sayfalarının içeriğini işletmenin bir işveren olarak tanınırlığını artırmak için daha fazla zenginleştirmeleri önerilmektedirÖğe Power of person-job fit: Emotional labour for salespeople and its relation to job satisfaction(Inderscience Publishers, 2017) Vatansever, Çiğdem; Karamaraş, SibelThis study focused on the effect of person-job fit on the relationship between emotional labour and job satisfaction among salespeople in Turkey. Using survey data obtained from 204 salespeople working in different sectors, we analysed job satisfaction, person-job fit and three components of emotional labour, which are deep acting, surface acting and naturally felt emotions. We found that job satisfaction has a significant relationship positively with naturally felt emotions and negatively with surface acting. Although no significant moderation effect has been found for person-job fit, we found that person-job fit significantly mediates the relationship between job satisfaction and naturally felt emotions as well as the one between job satisfaction and surface acting. © Copyright 2017 Inderscience Enterprises Ltd.Öğe Risk değerlendirme'de yeni bir boyut: Psikososyal tehlikeler ve riskler(2014) Vatansever, ÇiğdemPsikososyal riskler; diğer risk gruplar ıyla kar ş ıla ş tırıldığında iş sa ğlığı ve güvenliği alanının az bilinen bir boyutudur. Son yıllarda artan iş yükü, çalış ma saatleri, çalış ma temposu gibi unsurlar çalış anlar ın üzerinde stres ba ş ta olmak üzere olumsuz pek çok etkiye yol açmaktadır. Bu olumsuz etkiler aynı zamanda iş yerine ba ğlılığın azalmas ı, devams ızlıklar ın artmas ı gibi istenmeyen sonuçlar ı doğurmaktadır. 6631 sayılı iş sa ğlığı ve güvenliği kanunu, önleyici tedbirlerin alınmas ı amac ıyla iş letmelerde risk de ğerlendirme yap ılmas ını zorunlu kılmış tır. Risk de ğerlendirme ile ilgili doküman ve rehberlerde psikososyal risklerin nas ıl belirlenece ğine iliş kin aç ıklamalar kıs ıtlı ve oldukça yetersizdir. Bu inceleme, psikososyal risklerin tam olarak de ğerlendirilebilmesini engelleyen unsurlar ı tanımlamayı ve çözüm önerilerini tartış mayı hedeflemektedir.Öğe Transformation of Home into Workspace for Women during Covid-19 Pandemic: Expression of Work and Non-Work Life Balance on Social Media(Verlag Peter Lang AG, 2022) Vatansever, Çiğdem; Özata, M.S.; Ünsever, A.With the pandemic remote working has become the norm around the world, especially for office workers. In cases where the necessary equipment and infrastructure cannot be provided, it is inevitable for the employees to be faced with a challenging home-office environment where their needs such as home and child care are mixed together while they carry out their work at home (Vu, 2020). Practices related to the position of women in the business world, who made positive progress until the beginning of the global epidemic; as a result of the fact that women and mothers are particularly affected by ‘work-at-home’ during the pandemic, decades of gains related to women’s participation in the workforce may be disrupted. However, it is observed that working women, who face many difficulties in work-life balance, start to think about taking a step back in their careers or leaving their jobs (Baser, 2020). The main questions of this study are how and to what extent female employees adapt to the “home” as both living and working space, how they experience the balance of work and non-work life, and how this situation affects their well-being and well-being during the pandemic period. Our work deals with working from home in the context of the relationship between the individual and the environment, in order to contribute both theoretically and practically to a multidisciplinary subject that includes architecture, psychology and medicine. In this, the posts about working from home on a social networking platform (Instagram™) with a netnographic (Serafinelli, 2017) approach between March’2020 and October’2021 were evaluated with content analysis. Instagram content, with its data repository function that records people’s digital footprints, is an official source used in many researches today (Serafinelli, 2017). Following the first phase of the research, which was conducted on indicators related to time interval, gender, positive-negative emotion-concept sharing, work and non-work life balance, workplace and institutionalism, the evaluations were made on shared photographs. Content analysis produced seven themes mainly related to children and workspace arrangements. And the absence of males in the reflected experiences of women is critical. © Peter Lang GmbH.Öğe Türk Kırmızısı’nın İzinde Osmanlı Dokuma ve Boyahanelerinde Çalışma İlişkileri(2024) Günaydın, Davuthan; Vatansever, ÇiğdemBu çalışmada Türk Kırmızısı ya da Edirne Kırmızısı olarak adlandırılan ve Anadolu coğrafyasında dünya çapında ün kazanmış boyamacılık tekniğinin çalışma ve ekonomik hayata etkileri araştırılmaktadır. Türk Kırmızısı, özellikle 18. ve 19. yüzyıllar boyunca Avrupa tekstil piyasasının en önemli ve kıymetli rengi olmuştur. Esas itibariyle Anadolu’ya has bitkilerin kullanımı ile elde edilen Türk Kırmızısının üne kavuşmasında Osmanlı İmparatorluğu’nun dokumacılık alanında gösterdiği başarıların büyük bir yeri vardır. Diğer yandan bu boyama tekniğinin nesiller boyu aktarımını sağlayan usta- çırak ilişkisi, boyama tekniğinde mükemmelliğin yakalanmasını sağlarken aynı zamanda, onu taklit edilmesi zor bir üretim yöntemi olmasını sağlamıştır. Bu açıdan hemen her dönem Avrupalılar tarafından taklit edilmeye çalışılmışsa da başarılı olamamışlardır. Türk Kırmızısının da boyandığı boyahaneler Osmanlı İmparatorluğu için önemli bir istihdam ve gelir kalemi idi. İmparatorluğun pek çok bölgesinde boyahaneler mevcut olup, bu boyahanelerden vergi alınmakta, uluslararası ticarete konu olmakta idi. Hatta İmparatorluk tarafından üretim ve satışı bizzat kontrol edilmekte, dahası ticareti yapılmakta idi. Bu kadar öneme sahip bu boyama tekniği sanayi devrimi sonrasında ticari önemini yitirmeye başlamış, kimya ve makine teknolojileri ile rekabet edemeyerek önemini yitirmiştir. Günümüzde çok az sayıda çalışmada Türk Kırmızısına dair araştırmalara rastlanırken, çalışma ilişkilerine yönelik araştırmalar daha da kısıtlıdır. Bu çalışmada Osmanlı emek yazımına ilişkin kısıtlar çerçevesinde boyahanelerdeki çalışma ilişkileri incelenecektir.Öğe TÜRKİYE’DE BİR YETKİNLİK OLARAK GİRİŞİMCİLİK(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2012) Vatansever, ÇiğdemGirişimcileri, girişimci olmayanlardan ayıran belirli kişilik özellikleri, bireysel değerler olduğu ve davranışlarının farklılaştığı bilinmektedir. Bu çalışmanın ana odağı girişimciliği bireysel düzeyde farklı yaklaşımları göz önünde bulundururak ele almaktır. Hangi özelliklerin girişimciyi kendi işini kurmaya yönelttiği ve sonrasında girişimini başarıyla sürdürmesini, ayakta kalmasını sağladığı sorularına yanıt aranmış, bu bağlamda ilgili yazın gözden geçirilmiştir. Şu ana kadar yapılan çalışmalardaki girişimci özellikleri liderlik ve yetkinlikler perspektifinden değerlendirilmiştir. Girişimcilik bugünün iş dünyasında yalnızca kendi işini kuran ve geliştiren bireyler için değil, rekabet ederek ayakta kalmak isteyen kurumsal şirketler için de gereklidir. Bu nedenle girişimcililiğin ne kadar önemli olduğunu fark eden kurumsal şirketler, çalışanlarının girişimcilik davranışlarını desteklemeye başlamışlardır. Girişimcilik ve liderliğin ortaklıkları ve farklılıkları bir başka ilgi konusudur. Şirket içi girişimcililik, iç girişimcilik gibi kavramlarla adlandırılan bu konu aynı zamanda yöneticilik ve liderliğin bir unsuru olarak ele alınmaktadır. İç girişimcilik yaklaşımının gelişimi ile birlikte, çalışanların girişimci davranışlarının geliştirilmesine gereksinim duyulmuş ve yetkinlik modelleri tanımlanmaya başlanmıştır. Bireysel düzeyde girişimciliğin nasıl oluştuğunu ve geliştiğini araştıran, endüstri ve örgüt psikolojisi ile örgütsel davranış alanındaki çalışmalar kısıtlıdır. Girişimciliği tanımlayan yetkinliklerin olması, bu yetkinliklerin davranış diline dönüşmesi ve böylece eğitimlerle ve diğer gelişim programlarıyla desteklenmesi girişimciliğin gelişimine katkı sağlayacaktır.Öğe What color is the green entrepreneurship in Turkey?(Emerald Group Publishing Ltd, 2016) Vatansever, Çiğdem; Arun, KorhanPurpose - The dynamics of an emerging green entrepreneurship can be different in the emerging markets because the nature of the society and relations of business are different. As a result of these differences, green entrepreneurship also has distinguished dimensions and specific motivations. The purpose of this paper is to analyze individual cases of green entrepreneurs to understand local drivers and dynamics from the perspectives of ecological modernization and the network society theories. Design/methodology/approach - Qualitative methodology was followed in which the data were gathered via semi-structured interviews and a content analysis was executed to analyze the data. Findings - Time relativity, relatedness and altruism were found to be the most differentiated factors among other drivers for green entrepreneurs. Originality/value - The theories mentioned that the quality and quantity of entrepreneurs are not enough for the expected results; the society and networks of society also should push or pull. Nevertheless, to explain this, we may say Turkey has its own special dynamics. Heritage or own roots are very important and are observed for all participants. Also not legislation but practice of these legislations is another constraint in front of Turkish entrepreneurs.