Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pirtini, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    A Research on the Relationship of Firms' Social Media Performance Goals with Technology-Organization Environment Framework
    (2021) Habiboğlu, Özge; Pirtini, Serdar
    The study aims to analyze the success of the social media performance goals of the firms using the technology-organization-environment model. For this purpose, the social media goals of the firms are analyzed through determined sub-dimensions of the TOE framework, and the differences in achieving these goals within different target markets are listed. 117 firms are selected with convenience sampling. Correlation and difference analysis applied to the data obtained through the online survey. The results show that social media performance goals are positively influenced by technology adoption dimensions. Specifically, the social media performance is the most affected dimension. Also, success in attaining social media performance goals differ according to the target markets the firms operate in.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    E-PERAKENDECİLERİN BİLGİ YÖNETİMİ VE TÜKETİCİ ÇEVRİMİÇİ GÜVEN UNSURLARINA İLİŞKİN UYGULAMALARI: AMPİRİK BİR ÇALIŞMA
    (2021) Habiboğlu, Özge; Pirtini, Serdar; Akturan, Ulun
    Çalışmanın amacı, elektronik perakendecilerin bilgi yönetimi ve tüketici çevrimiçi güven unsurlarına ilişkin uygulamalarını tespit etmektir. Toplam perakende sektörü içerisinde elektronik perakendecilik en hızlı gelişen perakende türüdür. Özellikle COVİD-19 pandemisi sonrasında elektronik perakendecilere olan talep büyük ölçüde artış göstermiştir. Bu bağlamda bu çalışmada nitel araştırma kullanılmış ve Türkiye’de en fazla alışveriş yapılan e-perakendecilerin web siteleri incelenmiştir. Çalışmada önceden belirlenmiş kodlar üzerinden data toplanmış ve toplanan data içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda en çok alışveriş yapılan e-perakendecilerin- çoğunluğu Türk menşeili ve fiziksel mağazası yok- firma, kargo, güvenli alışveriş, yardım, iade ve değişimlerle ilgili şeffaf bir şekilde bilgi paylaştığı görülmüştür. Ancak tüketicilerin negatif yorumlarına ve şikayetlerine fazla yer verilmediği tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Research on the Effect of Social Media Implementations for Improved Customer Relations and Services
    (2024) Habiboglu, Ozge; Turkyilmaz, Ceyda Aysuna; Yüksel, Cenk Arsun; Pirtini, Serdar
    The primary motivation of this study is to examine the increase in social media usage and the primary reasons behind it. The effects of social media implementations (SMI) on customer relations and services have been investigated in this context. Data were collected from 195 firms operating in Turkey and analyzed using regression analysis. The findings revealed that Social Media Usage (SMU) is essential to customer relations and services. Additionally, it was found that SMIs have a positive impact on improving customer relationships and that the customer engagement initiatives (CEI) and social media strategies (SMS) implemented by firms are strongly associated with improved customer relations and services (ICRS). This research is expected to contribute to the literature by analyzing the effects of social media usage at the firm level.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Study of Toe Framework with Content Analysis in the Use of Marketing Management
    (2020) Habiboğlu, Özge; Öztek, Mehmet Yaman; Pirtini, Serdar
    The purpose of the study is to investigatehow the Technology-Organization-Environment(TOE) framework is usedin social sciences and to discuss how it can be used especially in the field of marketingmanagement. Within the scope of the research,literature review is conducted and relevant studies are selected.Content analysis is applied to selectedstudies. The literature review isconducted without any timelimitation and only articles in social sciences areselected as restrictions. According to limited available resources, 33 studies deemed appropriate within the scope. The studies areevaluated and grouped according to; subjects, the sub-variables of the main context of the TOE model, sample, data collection, analysis method and research method.Results showed that, TOE framework ismostly used in social media and e-business adoption. When sub-contexts of the modelare analyzed, the most used variables are; relative advantage and compatibility in the technological context,firm size and top management support in organizational context, competitive pressure in environmentalcontext.

| Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim