Yazar "Pajo, Aykut" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A SCALE DEVELOPMENT STUDY FOR PREFERENCES OF LOCAL FAST-FOOD RESTAURANT(2022) Selvi, Murat Selim; Kayapınar, Özgür; Kasap, Beste Burcu; Pajo, AykutThis research aims to develop an attitude scale towards preferences of Local Fast- Food (LFF) restaurants. 705 valid questionnaires were used randomly divided into two. At first, Parallel Analysis test and Explanatory Factor Analysis (EFA) were applied to the primary data set (n1=350). 11 items with communalities values less than 0.50 and without factor load were ejected from the scale. The remaining 10 items in the scale were grouped under four factors. The number of dimensions was investigated with the Parallel Analysis method, and the number of dimensions was verified by testing with EFA. These dimensions are “menu”, “service”, “locality” and “portion”. Secondly, Confirmatory Factor Analysis (CFA) was applied to the secondary data set (n2=355). Because the t value of the variables is greater than ±1.96, it was determined that all factors are explained by the relevant variables. Finally, as for that, to determine the measurement invariance, the models were compared by performing configural, metric-weak, scale, solid, and partial invariance analysis with CFA. Negative items should be reverse coded in the analysis. It can be stated that the factorization of these 10 statements ensures reliability and validity and can be used in future research.Öğe AKILLI TELEFONLARA İLİŞKİN ŞİKÂYETLERİN ANALİZİ: SIKAYETVAR.COM SİTESİ ÖRNEĞİ(Kırklareli Üniversitesi, 2019) Pajo, Aykut; Selvi, Murat SelimAkıllı telefon kullanımı hem dünyada hem de Türkiye’de hızla artmaktadır. Bu artış hızla yeni modellerin geliştirilmesine neden olmaktadır. Akıllı telefon piyasasında pek çok marka ve model bulunmaktadır. Farklı özellik, marka ve modellere sahip akıllı telefonlarda yazılım vedonanıma ait bazı kusurlar şikâyet konusu olmaktadır. Bu çalışmada www.sikayetvar.com adlı sitede yer alan şikâyetler, akıllı telefon markalarının teknik ve satış sonrasına yöneliktir. Bu şikâyetler kategorize edilerek tematik kodlama yapılmıştır. Elde edilen bulgular betimlenmiştir. Çalışma 2017 Nisan-2018Nisan tarihleri arasında ilgili sitede yer alan şikâyetlerikapsamaktadır. Sitede yer alan şikâyetlerin gerçek olduğu varsayılmıştır. En çok şikâyet edilen ilk üç akıllı telefon markaları Lenovo, Vestel ve Samsung’dur.Öğe Dijital tekniklerin turizm pazarlama performansına etkisi ve turistik ürün satınalma karar sürecindeki rolü(Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2022) Pajo, Aykut; Selvi, Murat SelimSon yıllarda internet teknolojilerindeki hızlı gelişmeler ve buna bağlı olarak internet kullanımına yönelik geliştirilen cihazlar hem işletmeler hem de tüketiciler tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Buna bağlı olarak pazarlama çalışmaları da dijital ortamda yapılmaya başlanmış ve dijital pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Dijital pazarlama pek çok işletme tarafından kullanılmaktadır. COVID 19 salgın süreci dijital pazarlamanın kullanımını daha da arttırmıştır. İşletmeler dijital ortamda pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmek için dijital pazarlama tekniklerinden yararlanmaktadırlar. Dijital pazarlama, web sayfası pazarlama, e-posta pazarlama, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması, SMS-MMS pazarlaması, mobil pazarlama, pazarlama otomasyonu ile pazarlama, arama motoru pazarlaması, tavsiye pazarlaması, dinamik ücretlendirme, anlamsal pazarlama, tahmine dayalı pazarlama, temas noktası pazarlama, büyük veri pazarlaması, giyilebilir teknoloji gibi pazarlama teknikleri ile gerçekleştirilmektedir. Turizm endüstrisinde de dijital pazarlama teknikleri yoğun şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı dijital tekniklerin Türkiye'deki seyahat acentelerinin pazarlama performansına etkisi ve turistik ürün satın alma kararı üzerindeki etkilerini tespit etmektir. Bu kapsamda öncelikle iki adet ölçek geliştirilmiştir. İlk ölçek dört faktörden oluşan Dijital Tekniklerin Turizm Pazarlama Performansına Etkisine İlişkin Tutum Ölçeğidir. İkinci ölçek ise yine dört faktörden oluşan Dijital Tekniklerin Turistik Ürün Satın Alma Karar Sürecindeki Rolüne İlişkin Tutum Ölçeğidir. Araştırmada geliştirilen ölçekler ve yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan sonuçlar; literatürdeki boşluğun giderilmesine, araştırmacılara farklı bakış açısı kazandırmaya, seyahat acentelerinin farklı pazarlama stratejileri belirlemelerine ve nihai olarak turizm ürünü satın alma aşamalarında tüketicilere dijital teknikleri kullanırken farkındalık yaratmada katkı sağlayabilir. Turizm endüstrisinde pazarlama fonksiyonu genellikle 1618 sayılı kanun ile Türkiye Seyahat Acenteciliği Birliği'ne üye seyahat acenteleri tarafından yürütülmektedir. Dolayısı ile araştırmanın birinci evrenini Türkiye'de turistik ürün (paket tur) pazarlamasını gerçekleştiren 10.480 adet A grubu belgeye sahip seyahat acentelerinin yetkilileri oluşturmaktadır. Araştırmanın ikinci evrenini ise dijital teknikleri kullanarak en az bir defa turistik ürün satın alan tüketiciler (turistler) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. A grubu seyahat acentelerinden Edirne, Kırklareli, Tekirdağ, Çanakkale ve İstanbul illerinde bulunanlar ziyaret edilmiş; kâğıda basılı anketler elden teslim edilmiştir. Para, zaman, mesafe gibi kısıtlar nedeni ile Türkiye'nin diğer illerindeki acentelere anketler Google forms, Word, PDF şeklinde TURSAB e-posta grupları, kurumsal e-posta, sosyal medya (facebook vb.) şeklinde ulaştırılmıştır. Araştırmada hem işletme hem de tüketiciler için amaçlı örneklem tercih edilmiştir. Bu kapsamda dijital teknikleri kullanarak pazarlama faaliyetinde bulunan A grubu seyahat acentesi yetkililerinden gelen 334 adet çevrimiçi ve 127 adet basılı olmak üzere toplam 461 adet anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada dijital teknikler kullanmak sureti ile en az bir kez turistik ürün satın alan tüketicilerden ise 808 adet çevrimiçi ve 254 adet basılı olmak üzere toplam 1062 adet anket değerlendirmeye alınmıştır. Analizler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) ve AMOS (Analysis of Moment Structures) paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre acenteler e-posta, SMS, MMS, sosyal medya ve web sitelerini etkin olarak kullanmakta; özellikle tanıtım ve yorumlardan yararlanmakta, içerik pazarlaması ise maliyet avantajı nedeni ile tercih edilmektedir. Arama motoru pazarlaması, giyilebilir teknolojiler ve anlamsal pazarlama acenteler tarafından daha az tercih edilmektedir. Dijital teknoloji kullanımı seyahat acentelerinin turizm pazarlama maliyetlerini genel olarak azaltmakta, satışlarında ise ciddi artışlar sağlamaktadır. 30 yaş ve altındaki tüketiciler turizm ürünü satın alma karar sürecinde ihtiyacın doğması, karar verme ve satın almanın gerçekleşmesi aşamasında dijital teknikleri daha etkili kullanmaktadırlar. Turizm ürününe ilişkin ihtiyacın doğması, alternatiflerin değerlendirilmesi ve karar verme aşamalarında eğitim ve meslek değişkenleri oldukça etkilidir. Özellikle gelir seviyesi değişkeninde bu etki daha da belirgindir. Dijital teknikler satın alma kararı vermeyi kolaylaştırmaktadır. Dijital teknikler sayesinde ödemelerde ise web sitelerinde çok az sorun yaşanmakta; bu durum satın alma aşamasında etkili olmaktadır. Dijital ortam işletmeler ve tüketiciler açısından avantajlarla dolu olduğu gibi bazı riskler de taşımaktadır. Dolayısı ile işletmelere resmî web sayfalarına sahip olmaları, tüketicilere ise öncelikle işletmelerin resmî web sayfasını inceleyip gerekli bilgileri edindikten sonra gerekirse diğer kanallardan işletmeye ulaşmaları önerilmektedir.Öğe Housing sales of real estate developers in Turkey(Emerald Group Holdings Ltd., 2021) Selvi, Murat Selim; Pajo, Aykut; Çakır, Ceyda; Demir, EmrePurpose: Because of competition, residential property developers use a variety of promotional tools to gain recognition and increase their market share and the demand for housing, and to manage their customer relations. This study aims to examine what real estate developers did to detect the need for types of housing, and pricing and promoting housing. It also sought clues about how they manage customer relations in residential sales. Design/methodology/approach: In this study, semi-structured interviews were conducted with real estate developers. This study has heuristic characteristics based on qualitative data. Document reviews, descriptive analysis and discourse analysis were carried out on the interview data and other sources. As purposeful sampling is generally used in qualitative studies; intensity sampling, homogeneous sampling, criterion sampling and snowball sampling were used together in this study. Findings: The study found that real estate developers were inadequate at advertising and promoting, allocated little budget for promotion and did not use technology sufficiently. The real estate developers gave discounts at rates that did not actually desire, had to create payment plans, and as a result, they lost customers because they could not manage customer relations well. Research limitations/implications: Interviews were conducted with 15 real estate developers who have been selling residential properties for more than 10 years in Süleymanpasa and Çorlu districts of Tekirdag. Data obtained are mostly qualitative. Originality/value: This study aimed to determine real estate developers’ ability to implement a variety of promotional strategies and manage customer relations. Results and conclusions can offer significant clues about real estate developers with similar characteristics. Its conclusions of this study can be compared to similar studies of real estate developers in many regions of Turkey. © 2020, Emerald Publishing Limited.Öğe Konut Üretimi ve Pazarlama Sorununa İlişkin Bir Değerlendirme(İdeal Kent Yayınları, 2024) Pajo, Aykut; Selvi, Murat SelimDünyanın pek çok ülkesinde insanların temel ihtiyaçlardan biri olan konutla ilgili yaşanan sorunlar tam olarak çözülmüş değildir. Türkiye’de de konut üretim ve pazarlama sürecinde farklı sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’de konut üretim ve pazarlama sürecinde ne tür sorunlarla karşılaşıldığını ilgili literatür çerçevesinde kategorik olarak ele alarak tartışmaktır. Bu çerçevede ikincil veri analizi yapılmış ve bu sorunlarla ilgili kavram ve terimler açıklanmıştır. Araştırma bu hali ile keşfedici bir özellik göstermektedir. Araştırmanın ikincil veri analizi sonucunda konut üretiminde finansal açıdan olduğu kadar, arsa temini, inşaat malzeme maliyetlerindeki artışlar ve yerel yönetimlerden kaynaklanan sorunlarla karşılaşıldığı anlaşılmaktadır. Veri analizinden ortaya çıkan bir diğer önemli bulgu ise konut geliştiricilerinin reklam çalışmalarında pazarlama otomasyonu kullanımı ve dijital teknikleri kullanmadaki yetersizlikleridir. Ortaya çıkan sonuçların konut arz ve talep eden kesimlerin doğru karar alma süreçlerinde yararlı olacağı, okuyuculara muhakeme etme fırsatı verebileceği, tatmin ve motive etme noktasında yardımcı olabileceği ve bundan sonraki çalışmalara yön verebileceği değerlendirilmektedir.