Yazar "Erden, Cem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi (Kars İli Örneği)(2017) Erden, Cem; Özmutlu, İlkerAraştırmanın amacı; Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Kars il merkezinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluştururken; örneklem grubunu ise aralarından rastgele yöntemle seçilmiş 10 ortaokulun 5, 6,7. ve 8. sınıfta öğrenim gören 481'i erkek 539'u kız olmak üzere toplam 1020 gönüllü öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında Birinci bölümünde demografik özellikler formu, İkinci bölümünde ise Demirhan ve Altay (2001)'ın revize ettiği, 24 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği (BESTÖ) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlilik katsayısı 0.93 ölçüt geçerliliği katsayısı da 0.83 olarak hesaplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS (18) istatistik programı kullanılmış ve anlamlılık düzeyi (p<0.05) alınmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında sınıf, ailede spor yapma alışkanlığı ve velilerin öğrencilerin spor yapmalarına izin verme değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklar bulunurken, cinsiyet, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve lisanlı sporcu olup olmadıkları değişkenleri ile arasında anlamlı farklılıklara rastlanmamıştır