Yazar "Erdem, AYTEKİN" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe MATEMATİK VE FEN DERSLERİNDE ÖĞRETMENLERİN SINIFTA GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİNİN İNCELENMESİ(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2015) Uzal, GÜRCAN; Erdem, AYTEKİN; Ersoy, YAŞARBu çalışmanın amacı, matematik ve fen bilimleri öğretmenlerinin öğrenciyi merkeze alan, etkili öğretme veöğrenme temelli yaklaşımlara yönelik dersliklerde gerçekleştirdikleri öğretim uygulamaları hakkındakigörüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu, araştırmacılar tarafından Tekirdağ’da düzenlenenhizmet içi eğitim kursuna katılan 82 ilköğretim ve ortaöğretim fen bilimleri ile matematik öğretmenioluşturmuştur. Çalışmada tarama modeli kullanılmış olup, veriler ilk kez uygulanan ve araştırmacılar tarafındangeliştirilen Likert beşli tip ölçek kullanılarak derlenmiş; betimsel ve yordama temelli istatistik teknikleri ileanaliz edilmiş ve bazı bulgular elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin; “Öğrenciler birprobleme birlikte çözüm getirmek amacı ile küçük gruplar halinde çalışırlar” sınıf içi uygulamasına yaklaşıkolarak derslerin dörtte biri kadar zaman ayırdıkları, “Konunun anlaşılıp anlaşılmadığını sorular sorarak kontrolederim” ve “Dersin başında bir önceki dersi kısaca özetlerim” türündeki etkinlikleri neredeyse her dersgerçekleştirdikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca, bu incelemede öğretmenlerin kişisel özellikleri ile sınıf içi öğretimuygulamaları hakkındaki görüşleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır.