Yazar "Deveci, Meral" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Coronavirüs Hastalığı 2019 (Covid 19) Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Uyku Kalitesi ve İnsomni Şiddeti(2020) İlhan Alp, Selen; Deveci, Meral; Akalın, Ramadan Bilgin; Terzi, Demet; Erdal, BernaAmaç: Koronavirüs pandemisi (COVİD-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uyku kalitesi ve insomnia şiddeti ve bunları etkileyen etmenlerin belirlenmesidir.Materyal ve Metot: Çalışmamız 15 Mart- 31 Mayıs 2020 tarihleri arasında üniversitemiz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerine Pittsburgh Uyku Kalitesi İndeksi (PUKİ), Uykusuzluk Şiddet İndeksi (UŞİ) ve Algılanan Stres Ölçeği (ASÖ) kullanılarak eposta aracılığıyla yapılmıştır.Bulgular: Çalışmaya 446 (414 K, 32 E) öğrenci katılmıştır. Katılımcıların uykuya dalma süresi ortalaması 26,19±22 dakika, uyku süreleri ortalaması ise 7,98±2,10 saattir. PUKİ toplam puan ortalaması 15,69±2,96’dir. ASÖ puan ortalaması 30,94±8,46 olarak tespit edilmiştir. UŞİ puan ortalaması 10,87±5,35’tir ve düzeyi alt eşiğin üzerindedir. Sokağa çıkma yasağı olan grubun olmayan gruba göre daha düşük uykusuzluk şiddetine sahip olduğu görülmektedir. Alkol kullanımına göre uyku kalitesi ve algılanan stres farklılık göstermekte, uykusuzluk şiddeti ise farklılık göstermemektedir. Günde 2 fincandan fazla kahve tüketenlerin en kötü uyku kalitesine ve en yüksek uykusuzlukşiddetine sahip olduğu tespit edilmiştir. Hiç egzersiz yapmayan katılımcılar ve sosyal medyada günde 3 saat ve üzeri zaman geçiren katılımcıların en yüksek algılanan stres düzeyine sahip olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: COVİD-19 pandemisi sırasında evde kalma şeklinde uygulanan tedbirlerin uyku sağlığı üzerinde olumsuz etkisi olduğu görülmektedir.Öğe Öğrenme Güçlüğü Konusunda Yayınlanmış Makalelerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, WOS ve TR Dizin Örneği(2020) Deveci, Meral; Koç, SedaBu çalışmada öğrenme güçlüğü konusunda 2015-2019 yılları arasındayayınlanan uluslararası ve ulusal makalelerin karşılaştırmalı olarakincelenmesi hedeflenmiştir. Buna göre WOS ve TR Dizin veri tabanında yeralan toplamda 1259 (1205 WOS/54 TRDizin) makale araştırmacılarcabelirlenmiş olan ölçütler çerçevesinde incelenmiştir. Bir durum çalışmasıörneği olan bu çalışmada verilerin analizinde içerik analizi tekniğindenyararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, British Journal of LearningDisabilities, Tizard Learning Disability Review ve Advances in MentalHealth and Intellectual Disabilities dergilerinin WOS veri tabanında; AnkaraÜniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Turkish Studies,İlköğretim Online dergilerinin ise TR Dizin veri tabanında öğrenme güçlüğüile ilgili en fazla makalenin yayınlandığı dergiler olduğu sonucunaulaşılmıştır. WOS veri tabanında en fazla makalenin yayınlandığı yıl 2015iken, TR Dizin veri tabanında en fazla yayının 2017 yılına ait olduğugörülmüştür. İngiltere, ABD ve Avusturalya’nın WOS veri tabanında enfazla yayına sahip ülke olduğu; Türkiye’nin ise 131 ülke içerisinden 12.sırada olduğu belirlenmiştir. Çalışmada makalelerin metodolojik özellikleriaçısından benzer özellikler gösterdiği; makalelerde nicel yöntem ve taramamodelinin çoğunlukla tercih edildiği görülmüştür. Bununla birliktemakalelerin içerik unsurları açısından belirgin farklılıklar olduğu tespitedilmiş; buna göre öğrenme güçlüklerinin TR Dizin veri tabanında yer alanmakalelerde genel olarak (%63) ele alınmış iken WOS veri tabanında yeralan makalelerin büyük bir bölümünde (%72) disleksi, diskalkuli vedisgrafinin ayrı ayrı ele alınmıştır. Söz konusu öğrenme güçlükleri arasındaen fazla çalışmanın ise disleksi ile ilgili olduğu belirlenmiştir.Öğe Öğretim Programlarının Engellilik Açısından Uluslararası Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi(2021) Koç, Seda; Deveci, MeralEngellilik en yaygın tanımı ile bireylerin bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerindeki çeşitli derecelerdeki eksiklikler olarak açıklanmaktadır. Toplumlarda engelliliğe yönelik tutumların oluşturulmasında ve değiştirilmesinde engelli bireylerle etkileşim ve engellilik konusunda yapılan bilgilendirmeler belirleyici olmaktadır. Bu çalışmada okullarda engellilik ile ilgili yapılan bilgilendirmelerde önemli göreve sahip olan öğretim programları engellilik açısından ele alınmıştır. Bir durum çalışması örneği olan çalışmada öğretim programları doküman incelemesi tekniğinden yararlanılarak karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, Türkiye Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları’nda yer alan engellilik ile ilişkili kazanımlar aracılığıyla ortak olarak engelliliğin bireysel farklılıklar çerçevesinde ele alındığı bununla birlikte THBDÖP’de engelliliğin yalnızca bedensel özellikler ve farklılıklara dayalı olarak fark ettirilmesinin amaçlandığı; TSBDÖP’de ise engelililiğin bireysel farklılıklar ile birlikte ele alındığı belirlenmiştir. Singapur, Hong-Kong ve İrlanda öğretim programlarında benzer şekilde engellilik fiziksel ve kişisel özelliklerle ilişkilendirilmiştir. Kanada öğretim programında öğrenme-öğretme süreçlerinde engelli öğrencilerin dikkate alınması yönünde bir anlayışın hakim olduğu ancak engellilik ile ilgili herhangi bir hedefe yer verilmemiş olduğu tespit edilmiştir.