Yazar "Cop, Ruziye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The role of big data in digital marketing(IGI Global, 2021) Cavlak, Neslihan; Cop, RuziyeConsumers perform their activities through digital channels more often as a result of technological advancements where those advancements also allow marketers to reach excessive information about consumers, store them, and use them whenever and however they consider necessary. These big data provide businesses to understand the unmet demands and expectations of consumers and achieve a sustainable business success. Despite the importance of big data analytics for marketing of businesses, research on this issue is scarce. In order to contribute the literature, the purpose of this chapter is to reveal the importance of big data in the digital marketing environment. In line with this purpose, a comprehensive literature review including the definition, components, sources of big data, and the role of big data in digital environments and the examples of businesses using big data is undertaken. © 2021, IGI Global.Öğe TÜKETİCİLERİN MOBİL KUPLARA YÖNELİK TUTUMLARININ BELİRLENMESİ VE BİR ARAŞTIRMA(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2014) Cop, Ruziye; Gülen, ÇilerMobil teknolojilerin gelişmesi ile birlikte artık zaman ve yer kısıtlarına bağlı kalınmadan, teknolojiden ve beraberinde getirdiği yeniliklerden faydalanmak mümkün olmaktadır. İşletmeler kısa mesaj servisleri (SMS) başta olmak üzere iletişim ve satış geliştirme faaliyetleri için mobil hizmetlerden gitgide daha fazla faydalanmaya başlamışlardır. Malların, hizmetlerin ve fikirlerin tutundurulması sürecinde yararlanılan mobil pazarlama faaliyetlerinin bir parçası olan ve SMS aracılığı ile tüketicilerin mobil telefonlarına gönderilen mobil kuponlara son yıllarda ilgi artmıştır. Çalışmanın amacı, reklam, kişisel satış ve halkla ilişkiler faaliyetleri dışında kalan tüm tutundurma faaliyetlerini içeren satış geliştirme araçlarından birisi olan mobil kupon uygulamalarına ilişkin tüketici tutumlarını ortaya koymaktır. Araştırma mail adreslerine erişilebilen 400 mobil telefon kullanıcısına ulaşılarak yapılmış ve 383 mobil telefon kullanıcısından dönüş olmuştur. Anket formunda iki grup soru sorulmuştur. Tutumları ölçmeye yönelik sorular Astrıd Dickinger ve Mırella Kleıjnen’nın yapmış oldukları çalışmada yer alan sorular temel alınarakgeliştirilmiştir. Cevaplayıcıların anket sorularına ilişkin görüşlerinden elde edilen verilerin SPSS programı aracılığı ile analizi yapılmıştır. Araştırmaya katılan cevaplayıcıların mobil kupon kullanım oranının az olduğu tespit edilmiştir. Kupon kullanma eğilimi ve ekonomik fayda ile tavır ve sosyal normlar arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Mobil Kuponların satış geliştirme aracı olarak kullanılması müşterilerin bir ekonomik fayda sağladığına inanması ve kendini özel olarak hissetmesi ile mümkündür. İşletmelerin müşterilerinin kendilerini özel hissetmelerini sağlayıcı ve mobil kupon değerini arttırıcı çabalara yer vermeleri gerekmektedir.Öğe ÜÇ KUŞAK KADIN TÜKETİCİNİN LÜKS MARKA TAKLİTLERİNİ SATIN ALMAYA YÖNLENDİREN FAKTÖRLER(Namık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2016) Cop, Ruziye; Gülez, NergizHızla artan ve gelişen küresel rekabet ortamında, tüketicilerin istekleri de değişmektedir. Tüketiciler lüks markayı verdiği prestij, statü, imaj gibi faktörlerden dolayı satın almak ve kullanmak istemektedirler. Tüketicinin satın alma gücünün yetmemesi nedeniyle tüketiciler taklit markalara yönelmektedir. Kadınlar, toplumda fark edilme hissi, prestij kazanma, beğenilme arzusu, en iyisini isteme gibi dürtülerinden dolayı lüks markalı ürünleri tercih etmek isterler. Ancak ekonomik kriz, gelir seviyelerinde meydana gelen düşüşler, giderek büyüyen ve yaygınlaşan taklit marka pazarlarından dolayı kadınları taklit markalara yöneltmeye başlamıştır. Her kuşağın kendine has birtakım özellikleri vardır ve her kuşağın farklı özelliklere sahip olması pazarlamacılar açısından önem taşımaktadır. Çünkü kuşakların farklı özellikleri olması farklı isteklerinin olduğu anlamına gelir. Bu da tüketicilerin satın alma davranışını etkilemektedir. Bu çalışma üç kuşak kadın tüketicinin lüks marka taklitlerini satın almaya yönlendiren faktörleri araştırmayı amaçlamıştır. Kuşakların satın alma tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek için faktör analizi ve faktörlerin satın alma niyeti üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek için basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Sonuç olarak kuşakların taklit markalara karşı tutumu, kuralcı ve bilgi duyarlılıkları, yenilik arayışı ve nitelik tüketimi, kişisel haz, fiyat-kalite algısı, marka hassasiyeti ve marka sadakati faktörlerinin satın alma niyetini pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı şekilde etkilediği ortaya çıkmıştır.Öğe Yerli ve Yabancı Turist Deneyimi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Milliyet Temelinde Bir Analiz(2019) Cavlak, Neslihan; Cop, RuziyeBu çalışmanın amacı, aynı destinasyonu aynı zaman diliminde ziyaret eden ve benzer deneyimler yaşayanturistlerin destinasyonda yaşadıkları deneyimin değerlendirmesini yapmak ve yerli ve yabancı turist gruplarının yaşadıkları deneyimler arasında bir farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma, Çanakkale– Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden ve burada en az bir gece konaklama yapan yerli veyabancı turistler üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 409 yerli turist ve 243 yabancı turist olmaküzere toplam 652 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma verileri yüz yüze anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, aynı zaman diliminde Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı’nı ziyaret eden yerli veyabancı turistlerin yaşadıkları deneyimler arasında bazı farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. Yerli turistlerin destinasyonda yabancı turistlere göre daha duygusal bir deneyim yaşadıkları görülmektedir.