Yazar "Bengi, Selin Bahar" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Limanların ülke ekonomisindeki yeri ve sosyo - ekonomik etkilerinin analizi: Tekirdağ ili örneği(Namık Kemal Üniversitesi, 2015) Bengi, Selin BaharDünya ticaret hacminin büyük bir kısmının denizyolu taşımacılığı ile yapılması, limanların uluslararası ticaretteki önemini arttırmıştır. Yeni ticaret koridorları ve yeni pazarlar ortaya çıkaran limanlar, ülkenin dünyaya açılan kapısı olarak tanımlanmaktadır. Limanlara giriş yapan gemilerin sayısı ve yük hacimleri hem bölgesel ekonomiye hem de ülke ekonomisine katkı sağlamakta aynı zamanda bölgede yer alan sanayinin ve ticaretin gelişmesi açısından da önem arz etmektedir. Denizyolu taşımacılığı, diğer taşıma şekillerine oranla büyük hacim ve ağırlıktaki ürünleri en düşük birim maliyetle güvenilir bir şekilde teslim edilmesi nedeniyle uluslararası ticarette en çok tercih edilen ulaşım şekli olmaktadır. Teknolojinin gelişmesi ve küresel ticaretin artışıyla yük hareketlerini kontrol altına alabilmek için daha gelişmiş ve yeni teknolojilere sahip limanlar planlanmaktadır. Bölgedeki gelir ve istihdam kaynağı olan limanlar, çeşitli bölgeler arasında sosyal ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine de katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada öncelikle Türkiye'deki denizyolu taşımacılığı ve limanların analizi yapılmış, limanların ülke ekonomisine olan katkıları ele alınarak, Türkiye sanayisi'nin yoğun olduğu, lojistik merkez potansiyeline sahip Tekirdağ ili limanları incelenerek, ülke ekonomisi içindeki yeri ve sosyo-ekonomik analizi araştırılmıştır.Öğe Lojistik merkezlerde yönetim ve organizasyon: Trakya Master Plan örneği(Namık Kemal Üniversitesi, 2013) Bengi, Selin BaharHer geçen gün gelişen teknoloji ve iletişim alanında meydana gelen gelişmelerle, özellikle de internet aracılığı ile tüketiciler dünyanın çeşitli yerlerindeki ürün ve hizmetlere kolayca ulaşabilmektedir. Bu durum, tüketiciler için çok daha fazla seçenek, işletmeler için ise çok daha fazla rakip oluşması anlamına gelmektedir. Günümüzün pazar koşulları ve yoğun rekabet ortamında işletmelerin, kurum ve organizasyonların varlıklarını sürdürebilmeleri için ürün ve hizmetleri rakiplerinden çok daha hızlı ve ekonomik bir şekilde hedef pazara ulaştırabilmeleri gerekmektedir. Lojistik para, zaman ve müşteri memnuniyeti sağlayarak rekabet üstünlüğü elde etmede önemli bir şirket stratejisidir. Tüketici ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bilgilerin, hizmetlerin ve ürünlerin üretim noktasından tüketim noktasına kadar verimli bir şekilde her iki yönde olan akışının planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi hizmetini içeren lojistik sektörü, Türkiye’de ve dünya’da her geçen gün daha fazla gelişen bir sektördür ve geleceğin sektörleri arasında yer almaktadır. Türkiye’nin, sahip olduğu jeopolitik konumu nedeniyle lojistik sektöründe çevresindeki ülkelerle karşılaştırıldığında stratejik yönden lojistik üs olma yolunda önemli bir noktada olduğu görülmektedir. Üretilen yeni projeler ve tek modlu taşımacılıktan çok modlu taşımacılık sistemine geçilmesi uzak mesafeleri daha da kısa hale getirmiş, daha kaliteli taşımacılık hizmetlerinin verilmesine olanak sağlanmıştır. Ayrıca yüklerin elleçlenmesi, depolanması, aktarılması, konsolide edilmesi gibi hizmetlerin tek bir noktadan yapıldığı, son derece modern yapılardan ve yük terminallerinden oluşan lojistik köyler veya merkezler, uluslararası ve ulusal taşımacılık sektörüne apayrı bir boyut kazandırmıştır.Bu çalışma, ülkemizde yeni kurulmakta olan lojistik köylerin planlanma aşamasında yapılan bölgesel lojistik master planları kapsamaktadır. Lojistik master planlar bölgelerin lojistik konumunu incelerken; diğer yandan tarım, sanayi ve turizm gibi öğeleri inceleyerek bölgenin yarınlarını görecek bir yol haritası çizmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada Avrupa’yı Asya’ya bağlayan Türkiye’nin lojistik anlamında önemli bir konumuna sahip bölgesi olan Trakya Bölgesi için hazırlanmakta olan master plan örneği de yer almaktadır.