Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktuna, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Çiftçi, serbest çalışan ve ücretli çalışanların otomobil satın alma eğilimlerinin davranışsal iktisat çerçevesinde incelenmesi: Trakya bölgesi örneği
    (Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, 2023) Aktuna, Ahmet; Erbay, Ertuğrul Recep
    Davranışsal iktisat, klasik iktisat varsayımlarının aksine, tüketicilerin ve işletmelerin her zaman rasyonel karar vermediğini savunmaktadır. Davranışsal iktisat tüketicilerin ve işletmelerin karar almalarında duygusal, sosyal ve psikolojik faktörlerin de önemli olduğunu vurgulamaktadır. Davranışsal iktisat, tüketici davranışlarını anlamak ve pazarlama stratejileri geliştirmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı, Trakya bölgesinde yaşayan çiftçi, serbest çalışan ve ücretli çalışanların otomobil satın alma kararlarının davranışsal iktisat çerçevesinde incelenmesidir. Araştırmada; Tekirdağ, Edirne ve Kırklareli illerinde yaşayan 300 serbest çalışan, 300 çiftçi ve 300 ücretli çalışan olmak üzere toplam 900 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmada, tüketicilerin otomobil satın alma kararlarını etkileyen faktörleri belirlemek için "Tüketicilerin Otomobil Satın Alma Davranışları Ölçeği" geliştirilmiştir. Bu ölçeğin alt boyutlarının belirlenmesi amacıyla açıklayıcı faktör analizi yapılırken, elde edilen alt boyutların geçerliliğinin test edilmesi amacıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Araştırmada tüketicilerin otomobil satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin çeşitli faktörlere göre farklılıklarının incelenmesine yönelik ANOVA ve bağımsız örneklem t testi uygulanmıştır. Yapılan analizlerde tüketicilerin otomobil satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin birçok faktöre göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırmanın işletmelerin tüketicilerin karar alma tarzlarını daha iyi anlamalarına ve işletmelerin hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmak için daha alakalı pazarlama stratejileri geliştirmeleri konusunda yardımcı olabileceği düşünülmektedir.

| Tekirdağ Namık KemalÜniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Namık Kemal Üniversitesi, Tekirdağ, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim