Yazar "ADA, Merve Senem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde müşteri ilişkileri yönetimi uygulamaları (CRM) ve müşteri bakış açısıyla crm uygulamalarının değerlendirilmesi(Namık Kemal Üniversitesi, 2011) ADA, Merve SenemAraştırmada, ABC Kimya adlı kimyasal ve gıda hijyen dezenfektanları üreten firmanın CRM (Costumer Relationship Management = Müşteri İlişkileri Yönetimi) uygulamaları kendi içinde incelenmiş, İstanbul ili ve ilçelerinde ki müşterilerinin bakış açısıyla bu uygulamanın ne ölçüde uygulandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın amacı, CRM uygulamaları ile müşterileri memnun etmek, müşteri sadakati sağlamak ve en önemlisi firmaya katma değer sağlamaktır. Artan rekabet koşulları günümüzde bu CRM ve buna benzer uygulamaları kullanımını zorunlu hale getirmiştir. Bu çalışma, CRM uygulamalarının araçları ve yardımcı öğelerinin firmaya katkılarının değerlendirilmesi ve incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında, CRM uygulamalarının firmanın ilerlemesinde katkıda bulunan önemli unsurlardan biri olduğu bulgularla ortaya konulacak ve bu uygulamalarının tam ve doğru olarak uygulanmaması sonucunda firmayı ne ölçüde kayıplara uğrattığı analiz edilerek CRM' in ne kadar gerekli olduğu belirtilecektir. Bu araştırmada, ABC Kimya firmasının yöneticisi ve bu firmaya ait İstanbul ili ve ilçelerinde ki gıda firması olan 37 adet firmanın yetkilisi ile görüşülmüştür. Yüz yüze anket yöntemi uygulanarak, işletmedeki CRM uygulamalarının öneminin belirlenmesine ilişkin veriler elde edilmiştir. Firmanın ambalaj biçimleri, marka bilinirliği, reklamları, promosyonları, satış elemanlarının müşterilere karşı tutumu, ürünleri biçimi, kalitesi, güvenilirliği gibi konular ve buna ek olarak CRM modüllerinin yararlılığı incelerek T testi analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, ABC Kimya firmasının CRM uygulamalarını başarıyla kullanamadığı, uygulama alanlarında eksik olduğu gözlenmiştir. Bu firma bünyesine katkı sağlamak istiyorsa bu uygulamalardaki eksiklerini saptamalı ve bu doğrultuda kendini yenilemelidir.