Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇEVİK, Esma Merve
dc.date.accessioned2017-05-11T07:34:05Z
dc.date.available2017-05-11T07:34:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/954
dc.description.abstractSon yıllarda birçok ürün çeşidine yönelik uygulanan satış tutundurma yöntemlerine olan ilgi giderek artmaktadır. Firmalar, diğer tutundurma türleriyle birlikte bu yöntemleri de kullanmakta ve tüketicileri etkilemeye çalışmaktadırlar. Tüketicilerin firma ürünlerine çekilmesi, satışların artırılması ve firmanın devamlılığının sağlanması için, satış tutundurma yöntemlerine yoğun bir şekilde başvurulmaktadır. Tüketicilerde uygulanan bu yöntemlerden etkilenerek, devamlı olarak kullandıkları ürünün yerine, diğer ürünü satın alarak marka tercihinde değişiklik yapabilmektedir. Bu nedenlerle, satış tutundurma yöntemlerinin pazarlamada ki önemi de artmakta ve daha detaylı olarak incelenmesi gereği ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, bir gıda ürünü seçerken ürün reklamının tüketicinin davranışına etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Öncelikle tüketicilerin davranışlarını etkileyen faktörler, daha sonra gıda sektörü açısından tüketicinin satın alma davranışına etki eden reklam kuramsal olarak incelenmiştir. Araştırmanın amacına ilişkin İstanbul ilinde çeşitli statülerde bulunan 100 kişiyle yüz yüze yapılan araştırmada elde edilen veriler analiz edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistik açısından bilgisayar ortamında paket program yardımı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde t- testi, ki- kare ve faktör analizi kullanılmıştır. Bu analizler sonucunda da, tüketicilerin , yaş, eğitim durumu, medeni durum, tutulan takım, gelir durumu bağlı olarak reklamın tüketici davranışları üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Bireylerin satın alma davranışını gıda reklamlarının ne derecede etkilediği Ki kare, T testi analizleri ile ortaya koyulmuştur. Sonuçlarına göre cinsiyet, yaş, eğitim durumu, medeni durum, tutulan takım, gelir durumu değişkenleri istatistikî olarak anlamlı olup olmadıkları tespit edilmiştir. Çalışmaya katılan 100 kişiden 73'ü kadın, 27'si erkektir. Ailelerin sosyo-ekonomik özellikleri ve ekonomik durumlarına göre gıda reklamları ve satın alma konusuna bakış açıları araştırılmıştır. Gıda reklamını yapan işletmeye güvenin yetersiz olduğu çünkü reklamların bu bakımdan yeterince bilgi vermedikleri, yaş artıkça içindekiler kısmının daha fazla incelendiği, reklam türlerinden en fazla televizyon reklamlarının akılda kaldığı, taraftarı olunan takımın reklamlarının daha çok satışa teşvik ettiği, pazarlama değişkenlerinden kalitenin en önemli olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe importance of the sales promotions that are used for many kind of products are increasing in the last years. The firms, by using the sales promotions and the other types of promotions try to effect the costumers. In order to take the attention of the consumers for products, increase the sales and provide the firms continuity, the firms apply the sales promotions intensively. The consumers, by being effected from these sales promotions, may be possible to buy another products instead of previously used products and make changings in their brand preferences. For these reasons, the importance of sales promotions in the marketing is also increasing and the necesity of studying the sales promotions in detail is appearing. The data were statistically analyzed in terms of descriptive and inferential statistics by using statistical package programme. Chi-square and t tests for the evaluation of the data used in factor analysis. Within this research, the sales promotions by taking in different point of views, have been tried to examine in detail. In addition, a research have been made to determine the effect of sales promotions on the consumer buying behavior. This article was written to show the influence of advertising on the consumers’ behaviors while choosing the products. First, factors which affect customers’ behaviors are dealt with and then advertising, which affects customers’ behaviors, was examined theoretically in terms of food sector. Relevant to the purpose of this study, the result of a study made 100 people face to face who have to various statutes in Istanbul. As a result of analysis, we have been identified that advertising has been an impact on consumers’ behaviors depending on this customers’ degree of education, level of income, team, sexuality, age. Purchasing behavior of individuals effect by the degree of food ads khi- square, t- test analyses have been revealed. According to the results of gender, age, education level, marital status, affected the team, whether they were statistically significant variables in the income status has been determined. 100 people participated in the study, 73 female and 27 male. Socio-demograpfic characteristics and economic status of families based on the purchase of food ads, and perspectives on the subject investigated. Food advertising a business trust insufficient, some more investigating of contents with increasing age, the other types of advertising that TV adevertising in mind, fans owned the team’s ads that promote more sales, marketing variables determined to be the most important quality.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Bilincien_US
dc.subjectGıda Reklamlarıen_US
dc.subjectSatın Almaen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectFood Advertisingen_US
dc.subjectFood consumptionen_US
dc.titleGıda ürünlerinde kullanılan tutundurma yöntemleri ve reklamın etkisien_US
dc.title.alternativePromotion methods used in food products and effect of advertisingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster