Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzden, Mustafa
dc.contributor.authorAydın, Murat
dc.contributor.authorErdem, Aytekin
dc.contributor.authorEkmekçi, Servet
dc.date.accessioned2022-05-11T14:42:04Z
dc.date.available2022-05-11T14:42:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZeU1ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/9203
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okulları ikinci kademede görev yapan fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimi ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Adıyaman il merkezinde görev yapan ve "Fen ve Teknoloji Dersi"ni veren 111 öğretmene 18 maddeden oluşan proje tabanlı fen öğretimi tutum ölçeği ile kişisel bilgiler anketi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, yüzdelik, t-testi ve Anova testi kullanılmıştır. Sonuçlar "Fen ve Teknoloji Dersi" öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinin olumlu olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, fen bilgisi öğretmenlerinin proje tabanlı fen öğretimine ilişkin görüşlerinde cinsiyetlerine, öğretmenlik deneyimlerine ve fen bilgisi öğretmenliği yetkinlik düzeyi inançlarına göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Elde edilen verilere göre, proje tabanlı öğrenmeden etkin bir şekilde yararlanılmasına yönelik önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate science and technology teachers’ views related with project based science teaching. To aim this purpose, project based science teaching questionnaire was applied to 111 science and technology teachers in Adıyaman city center. Frequency, arithmetic mean, percentage, t-test and ANOVA test were used to analyze data gathered. The results showed that the science and technology teachers had positive views about project based science teaching. On the other hand, there were no meaningful differences between the science technology teachers’ views in terms of gender, experience and teaching competency. As a result, some suggestions were given oriented to the efficient project based learning in science and technology lessonsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Proje Tabanlı Fen Öğretimi Konusunda Görüşlerinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Teachers' Views About Project Based Science Teachingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.departmentFakülteler, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Tıbbi Biyokimya Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage92en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.institutionauthorAydın, Murat
dc.identifier.trdizinidTWpZeU1ERTJOZz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster