Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, Mükremin
dc.contributor.authorTurğut, Haluk
dc.date.accessioned2022-05-11T14:29:37Z
dc.date.available2022-05-11T14:29:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5505/pausbed.2017.20053
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpreE1ESTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7063
dc.description.abstractYaşamın gülünç yanlarını ortaya çıkaran, toplumsal gerçekliğe eğlenceli bir biçemle yaklaşan mizahın başlangıcını antik dönemkomedyalarına kadar geri götürmek olasıdır. İngilizce ve Fransızca “humour”, Türkçe “gülmece” olarak adlandırılan mizahın,güldürücü olduğu kadar eleştirel bir tutuma iye olduğu da kuşkusuzdur. Gündelik yaşamda sık kullanılmasına karşın bilimselalanda mizahın genel kabul görmüş bir tanımının olduğu söylenemez. Konu üzerine yapılmış olan kuramsal çalışmalar farklıbağlamlarda tanımlamalar ortaya koysa da, araştırmacıların büyük bir çoğunluğunun, mizahı içinde yaşanılan çevrede doğalolarak bulunan gülünç durumlardan değil; bir kişi tarafından bilinçli bir edimle işlenerek ortaya konan gülünç olgusundanhareketle tanımladıkları görülür. Mizah kavramının gülünçle –dolayısıyla da gülmeyle- olan bu ayrılmaz ilişkisi kuramsaldüzlemde gülme kavramını sorunsallaştırır. Ancak, gülme kavramına da geçerli bir tanım getirilebildiğini söylemek olasıdeğildirBu çalışmada gülme ve mizah konusundaki önemli kuramsal yaklaşımlara değindikten sonra, Romain Gary’nin roman anlayışıışığında, mizah kavramının “La Danse de Gengis Cohn” adlı yapıtında ne tür görünümlerle yer aldığını incelemeyi amaçlıyoruz.en_US
dc.description.abstractRevealing ridiculous parts of life and approaching to social reality amusingly, it is possible to say that the beginning of humor dates back to ancient period comedies. It is doubles that humor, named as “humor” in English and French and “gülmece” in Turkish, holds not only a humorous but also a critical manner. It can’t be said that humor has a generally accepted definition though it is mostly used in daily life. Even if theoretical studies of humor exert definitions within different contexts, it is seen that most of the researchers define humor not as something naturally produced from ridiculous situations of life, but something starting with ridiculous events generated and processed by a person with a conscious deed. Inseparable relation of humor notion with ridicule – thus, with laugh- problematizes laugh notion on the theoretical ground. However, it is not possible to claim that it brings a valid definition to laugh notion. In this study after focusing on important theoretical approaches about laugh and humor, in the light of Romain Gary’s novel understanding, we aim to examine with what sort of perspectives humor notion take part in the novel called “La Danse de Gengis Cohn”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5505/pausbed.2017.20053
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleRomaın Gary'nin "La Danse De Gengıs Cohn" Adlı Romanında Mizahen_US
dc.title.alternativeHumor in Romain Gary's Novel Called "La Danse De Gengis Cohn"en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage120en_US
dc.institutionauthorTurğut, Haluk
dc.identifier.trdizinidTWpreE1ESTFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster