Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇapraz, Ozan
dc.contributor.authorPolat, Olcay
dc.date.accessioned2022-05-11T14:26:32Z
dc.date.available2022-05-11T14:26:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJNU5qZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6464
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, mühendislik fakültesi öğrencilerinin bir üniversite kütüphanesinin hizmetleri ile ilgili memnuniyet düzeylerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesidir. Bu amaçla, çalışmada iki temel problem araştırılmıştır. Birinci problem, mühendislik fakültesi öğrencilerinin üniversite kütüphanesi hizmetleri ile ilgili düşüncelerinin saptanmasıdır. İkinci problem ise, mühendislik fakültesi öğrencilerinin kazandıkları mesleki eğitimin kütüphaneyi kullanma becerileri ve alışkanlıkları üzerindeki etkisinin tespit edilmesidir. Araştırmaya bölümlere göre tabakalı örneklem ile seçilmiş 160 kişilik mühendislik fakültesi son sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanmasında anket tekniği kullanılmış, analizinde ise frekans tabloları ve parametrik olmayan istatiksel analizler kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin aylık kütüphane kullanma sıklıkları, mühendislik eğitimlerinin kütüphaneyi kullanma beceri ve alışkanlıkları edindirmedeki yeterliliği ve kütüphane hizmetlerinin yeterliliği ölçülmüş ve değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin coğrafi bölge ve yaş bağımsız değişkenlerine göre kütüphane hizmetleri ile ilgili düşüncelerde bir farklılık tespit edilmezken, bölümlere ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to measure and evaluate the level of satisfaction of engineering faculty students concerning the service of a university library. For this reason, two basic problems are studied. The first problem is to identify opinions of engineering students about the services of the university library while the second problem is to determine the effect of professional education on library usage practices and routines of engineering faculty students. 160 engineering faculty senior class students who are selected by using stratified sampling according to departments participated in this research. The data are conducted through a survey method and results are analysed through frequency tables and non-parametric statistical methods. In this research, library usage frequencies of the students, the qualification of engineering education for library usage practices and routines, and satisfactoriness of library services are measured and evaluated in the research. As a result, opinions of students concerning the library services are diversified meaningfully among departments and genders, but on the contrary, are not diversified according to geographic region, and age dependent variablesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMühendislik Fakültesi Öğrencilerinin Bir Üniversite Kütüphanesi Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation Of Engineering Faculty Students' Opinions Concerning the Services Of a University Libraryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Çorlu Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.institutionauthorÇapraz, Ozan
dc.institutionauthorPolat, Olcay
dc.identifier.trdizinidTWpJNU5qZzFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster