Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBengi, Selin Bahar
dc.date.accessioned2017-04-26T07:48:48Z
dc.date.available2017-04-26T07:48:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/462
dc.description.abstractHer geçen gün gelişen teknoloji ve iletişim alanında meydana gelen gelişmelerle, özellikle de internet aracılığı ile tüketiciler dünyanın çeşitli yerlerindeki ürün ve hizmetlere kolayca ulaşabilmektedir. Bu durum, tüketiciler için çok daha fazla seçenek, işletmeler için ise çok daha fazla rakip oluşması anlamına gelmektedir. Günümüzün pazar koşulları ve yoğun rekabet ortamında işletmelerin, kurum ve organizasyonların varlıklarını sürdürebilmeleri için ürün ve hizmetleri rakiplerinden çok daha hızlı ve ekonomik bir şekilde hedef pazara ulaştırabilmeleri gerekmektedir. Lojistik para, zaman ve müşteri memnuniyeti sağlayarak rekabet üstünlüğü elde etmede önemli bir şirket stratejisidir. Tüketici ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bilgilerin, hizmetlerin ve ürünlerin üretim noktasından tüketim noktasına kadar verimli bir şekilde her iki yönde olan akışının planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi hizmetini içeren lojistik sektörü, Türkiye’de ve dünya’da her geçen gün daha fazla gelişen bir sektördür ve geleceğin sektörleri arasında yer almaktadır. Türkiye’nin, sahip olduğu jeopolitik konumu nedeniyle lojistik sektöründe çevresindeki ülkelerle karşılaştırıldığında stratejik yönden lojistik üs olma yolunda önemli bir noktada olduğu görülmektedir. Üretilen yeni projeler ve tek modlu taşımacılıktan çok modlu taşımacılık sistemine geçilmesi uzak mesafeleri daha da kısa hale getirmiş, daha kaliteli taşımacılık hizmetlerinin verilmesine olanak sağlanmıştır. Ayrıca yüklerin elleçlenmesi, depolanması, aktarılması, konsolide edilmesi gibi hizmetlerin tek bir noktadan yapıldığı, son derece modern yapılardan ve yük terminallerinden oluşan lojistik köyler veya merkezler, uluslararası ve ulusal taşımacılık sektörüne apayrı bir boyut kazandırmıştır.Bu çalışma, ülkemizde yeni kurulmakta olan lojistik köylerin planlanma aşamasında yapılan bölgesel lojistik master planları kapsamaktadır. Lojistik master planlar bölgelerin lojistik konumunu incelerken; diğer yandan tarım, sanayi ve turizm gibi öğeleri inceleyerek bölgenin yarınlarını görecek bir yol haritası çizmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada Avrupa’yı Asya’ya bağlayan Türkiye’nin lojistik anlamında önemli bir konumuna sahip bölgesi olan Trakya Bölgesi için hazırlanmakta olan master plan örneği de yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractBy the means of everyday developing technology and improvements in communication filed, and especially by the help of the internet, consumers can easily reach products and services in different places around the world. This means more options for the consumers and much more rivals for the corporations.In today’s marketing conditions and dense rivalry environment, corporations, business and organizations have to transmit their product and service to the market in a faster and more economic way than the rivals so that they can sustain their presence. Logistics is one of the fundamental strategies of a corporation to gain a competitive edge by enabling money, time and customer satisfaction. The logistics sector, that contains the planning, application and controlling the bidirectional flow, from, the production point to the consumption point, of the information, service and products in order to meet consumer needs is a sector that grows in Turkey and around the world day by day and takes part among the future sectors. Due to Turkey’s geopolitic position, it is seen that Turkey stands on an important strategic point on the way of being a logistic base when it is compared to other countries around. By the help of the new projects and changing from the monomode transportation to multimode transportation has led to shortening the distance and giving better transportation service. Moreover giving services like storing, transporting, consolidating the freight from one center, enables the logistic villages, that are immensely modern, to create a new dimension in international and national transporting sector.This work contains the regional master plans that are done in the process of planning of the logistics villages that are being established. While the logistic master plans inspect the regions’ logistic location, at the same time it also intends to draw a road map for the future of the region by inspecting the subjects like agriculture, industry and tourism. In this work, a master plan being prepared for Thrace Region, having an important location in Turkey in a logistics way that connects Europe and Asia, also takes place.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectlojistiken_US
dc.subjectlojistik master planen_US
dc.subjectlojistik köyleren_US
dc.subjectTrakyaen_US
dc.subjectlogisticen_US
dc.subjectlogistic master planen_US
dc.subjectlogistic villagesen_US
dc.subjectThraceen_US
dc.titleLojistik merkezlerde yönetim ve organizasyon: Trakya Master Plan örneğien_US
dc.title.alternativeManagement and organisation in logistics centers: The Thrace Logistics Master Plan sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster