Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSülüş, Tamer
dc.date.accessioned2017-04-24T14:06:20Z
dc.date.available2017-04-24T14:06:20Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/431
dc.description.abstractBu çalışmada, günümüzde kamu ve özel sektörlerde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerinin sivil toplum örgütlerinde hangi düzeyde uygulandığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, çalışmada günümüzde uygulanan halkla ilişkilerin genel tanımı, dünyada ve Türkiye?deki gelişimi, amaçları, temel ilkeleri, sınırlandırılması, kullanılan metotlar, kullanılan araçlar, izlenen yol ve örgüt içindeki yeri incelenmiş ve sivil toplum örgütlerinde uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerinin saptanması için bir zemin oluşturulmuştur. Çalışmada ayrıca, sivil toplum ve sivil toplum örgütü (STÖ) kavramları üzerinde durulmuş ve nihayetinde sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler uygulamaları ve bunların hangi düzeyde uygulandığı ortaya konulmuştur. Çalışmanın ana materyalini sivil toplum ve sivil toplum örgütleri ile ilgili literatür, üniversitelerde tamamlanmış olan bilimsel çalışmalar ve internet üzerinden elde edilen makaleler ve derlemeler oluşturmaktadır. Değişik kaynaklardan elde edilen bilimsel veriler doğrultusunda sivil toplum örgütlerinde halkla ilişkiler uygulamalarının tarihsel gelişimi, hedef kitlesi, halkla ilişkiler amaçları, kullanılan araçlar ve yöntemler değerlendirilmiştir. Sivil toplum örgütlerinin halkla ilişkiler faaliyetlerinin incelenmesi sonucunda; az sayıdaki STÖ?nün halkla ilişkiler faaliyetlerini sistematik bir biçimde yürüttüğü, diğerlerinin ise halkla ilişkiler faaliyetlerine yeterince önem vermediği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it has intented to bring up that, days, public relations activities, which applies in the public and private sectors are how much applies non governmental organizations. With this intention, in the study general definition of public relations which applies day, its progress in the world and Turkey, intention, basic principles, limitation, the methods that has used, the device that has used the path that has followed and its place in the organization, have examined and made a ground for ascertaining the public relations which applies in the non governmental organization. Also in this study, it has mentioned about concepts of non goverment and non governmental organization (NGO) and it has bringed that application of public relations that in the non governmental organization and which level these applicated. The main material of this study has took its form from the literatures of non goverment and the non governmental organization, the üniversitys completed scientific studies and to get over internet to form articles and to collects. That has come from different resources, historical progress of public relation applications in the non governmental organization, community which is applied in non governmental organization, the intentions of public relations, the tools and the method, that use, has appraised. As the conclusion of examination of public relations of non governmental organization, it has seen that a few non governmental organizations run their public relation activities systematicly, rest of the organizations do not that much care about their public relation activities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSivil Toplumen_US
dc.subjectSivil Toplum Örgütlerien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectNon Govermenten_US
dc.subjectNon Governmental Organizationsen_US
dc.titleSivil toplum örgütlerinde halkla ilişkileren_US
dc.title.alternativeNon governmental organizations public relationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster