Başlık için HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi listeleme
Toplam kayıt 259, listelenen: 217-236
-
TANZİMAT DÖNEMİ’NDEN İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİ’NE KADIN ÇEVİRMENLERİN ÇEVİRİ TARİHİMİZDEKİ “DİŞİL” İZLERİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2013)Bu makalenin amacı, Tanzimat Dönemi?nden İkinci Meşrutiyet Dönemi?ne kadar Batı dillerinden Osmanlı Türkçesine roman çevirisi yapan kadın çevirmenleri (“mütercimeleri”) ve bu çevirmenlerin çevirdikleri yapıtları ön sözler/son ... -
TEKFURDAĞI SANCAĞI’NIN SOSYAL VE EKONOMİK YAPISI (1890-1902)
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2014)19. yüzyılın sonlarında Tekfurdağı Sancağı, konumu itibariyle stratejik bir öneme sahiptir. Sahip olduğu iskele, demiryolu ve karayolları sayesinde Balkanlar ile başkent İstanbul arasında bir köprü konumundaydı. Bu çalışmada, ... -
Tekirdağ Büyükşehir Naip Köyü Üzerine Bir Sosyal Yapı Araştırması
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Naip köyü, Tekirdağ ili merkez ilçesi olan Süleymanpaşa’ya bağlı bir merkez köy olma özelliği taşımaktadır. Bu bağlamda araştırmanın evreni Naip Köyü, araştırmanın kapsamı ise Naip Köyü’ndeki toplumsal ilişkilerin ... -
TEKİRDAĞ İLİNDE COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE ANALİTİK HİYERARŞİ SÜRECİ KULLANARAK HEYELAN DUYARLILIK ANALİZİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2014)Çeşitli faktörlerin denetimi altında meydana gelen heyelanlar, Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de önemli doğal afetlerden biridir. Son yıllarda bu afetin etkisini asgari düzeye indirmek amacıyla duyarlılık haritaları ... -
TEKİRDAĞ LİMANI’NIN COĞRAFİ ÖZELLİKLERİ VE TÜRKİYE LİMANLARI ARASINDAKİ YERİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)Tekirdağ Limanı, Türkiye’nin kuzeybatısında Marmara Bölgesi'nin Ergene ve Çatalca-Kocaeli Bölümleri sınırları içinde, Marmara Denizi'nin kuzey kıyısında yer almaktadır. Liman, kuzeyde Karadeniz, güneyde Ege ve Akdeniz’deki ... -
TEKİRDAĞ ÖLÇEĞİNDE AKRAN ZORBALIĞI ARAŞTIRMASI VE BULGULARIN DEĞERLENDİRMESİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)Okullar sosyalleşme sürecinin en önemli aktörlerinden biridir. Bu süreçte ortaya çıkan sosyolojik olgulardan biri de akran zorbalığıdır. Akran zorbalığı okullarda yaşanan şiddet sorununun bir boyutu olarak karşımıza ... -
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim-Öğretim İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
(Namık Kemal Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin eğitim-öğretim ile ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma, tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmada, 251 tekniker adayından veri toplamak için; Cronbach ... -
THINKING ABOUT A PROSPECTIVE METHOD OF TRANSLATION CRITICISM UPON AN ANALYSIS OF BERMAN’S TOWARD A TRANSLATION CRITICISM: JOHN DONNE
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)[Abstract Not Available] -
TİYATRO ESERLERİ ÇEVİRMENİNİN ROLLERİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)Bu çalışmada, tiyatro eserlerinin çevirisinde ve sahnelenmesinde çevirmenin rolüne odaklanılmakta ve bir çevirmen olarak, Devlet Tiyatroları Repertuvarında yer alan iki farklı oyunun çevirilerinin sahneleniş süreçleri ... -
TOPLUMSAL (ÖZ)YAŞAMÖYKÜSEL BİR ROMAN ÖRNEĞİ: BABAM
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2015)Babam özgün adıyla La Place çağdaş Fransız kadın yazar ve edebiyat öğretmeni Annie Ernaux’nun 1984 yılında, Fransa’da Renaudot edebiyat ödülünü aldığı, özyaşam öyküsel, yaşam öyküsel ve toplumbilimsel (auto socio-biografique) ... -
TOPLUMSAL BİR GERÇEKLİK OLARAK YOKSULLUK VE VAKIFLARIN FONKSİYONLARI: KARAMAN YUNUS EMRE KÜLTÜR VAKFI ÖRNEĞİ
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)Yoksulluk, geçmişten günümüze kadar gelen dinamik sosyal bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Yoksulluk Türkiye açısından ele alındığında, hükümetlerin sosyal devlet anlayışı içinde yoksullukla mücadele etmeye çalıştıkları, ... -
Toplumsal Gerçeklik Ve Postmodern Roman
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Postmodern roman, biçimsel deneyselliğin ön plana çıktığı bir roman türüdür. Bu nedenledir ki, edebiyat ve toplum arasındaki ilişkiyi eserin içeriği ile kuran edebiyat sosyolojisi çalışmaları, postmodern romanı sosyolojik ... -
Travma Çözümü Olarak Anti-Natalizm
(Namık Kemal Üniversitesi, 2018)Kolektif ulusal travmayı tasvir eden 11 Eylül sonrası çağdaş Amerikan edebiyatı, iyileşme anlatılarının ortaya çıktığı bir alan yaratmakla kalmadı aynı zamanda, küresel ölçekte travmatik stres etkenlerinin de yeni bir ... -
TRIANGLE REMÉMORATIF : ISTANBUL – LE JEUNE PAMUK – ARTISTES/ÉCRIVAINS FRANÇAIS
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2014)İstanbul, Hatıralar ve Şehir (2003) adlı yapıtında, anlatıcı-yazar Orhan Pamuk, genç Orhan’ın yaşamıyla özdeşleşen İstanbul hakkındaki anılarını kaleme alırken, Fransız gezgin, mimar ve ressam Antoine Ignace Melling’in ... -
Türk İstiklâl Harbi’nin Ahâli Gazetesi’ne Yansımasıları
(Namık Kemal Üniversitesi, 2018)İstiklâl Harbi, tarih boyunca bağımsız yaşamaya alışmış Türk milletinin kendisine boyunduruk vurmaya çalışanlara karşı yürüttüğü bir var olma mücadelesidir. Emperyalist Avrupa devletleri ve bunların güdümündeki Yunanistan’ın ... -
Türk Öğrencilerin Fransızca Öznellik Kipi Edinimi
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Bu çalışma, Türk öğrencilerin Fransızca öğrenim sürecinde karşılaştıkları zorlukların dilsel boyutunun öznellik kipi bağlamında karşıtsal bir yaklaşımla incelenmesini konu edinmektedir. Söz konusukipin hem öğrenimi hem ... -
Türk Üniversite Öğrencilerinin Duygu Aktarım Amaçlı Emoji Algısı: Namık Kemal Üniversitesi Örneği Üzerine
(Namık Kemal Üniversitesi, 2018)Bir iletişim biçimi olarak yazılı mesajlaşma, akıllı telefonların yaygınlık kazanmasına bağlı olarak günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Sözlü mesajlarda duygu aktarımını kolaylaştıran etkenlerden ses tonu, ... -
Türk Üniversite Öğrencilerinin Emoji Algısı
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı Türk üniversite öğrencilerin emoji (pictogram) algısını ortaya çıkarmaktır. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı ... -
TÜRKİYE'DE ERKEK OLMAK: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIKLARI ZORLUKLAR
(Namık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, erkek üniversite öğrencilerinin, Türkiye’de erkek olarak yaşadıkları zorluklara ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle 10 kişilik bir grup erkek üniversite öğrencisi ile ... -
‘Uluyan Yaban’dan ‘Ulu Yaban’a
(Namık Kemal Üniversitesi, 2017)Doğa kavramı, doğa bilimlerinden sosyal bilimlere, felsefeden sanat ve edebiyata uzanan farklı çalışma alanları ve bilimsel araştırmalar için her zaman bir odak noktası olmuştur. Öyle ki doğa, Kuzey Amerika’nın ilk ...